اخبار سایت

صادرات تراشه‌ها به برخی کشورهای خاورمیانه محدود می‌شود




آمریکا محدودیت هایی برای صادرات تراشه های هوش مصنوعی پیچیده ۲ شرکت انویدیا و AMD به فراتر از چین و چند منطقه دیگر از جمله برخی کشورهای خاورمیانه وضع کرد.

به گزارش ایتنا از مهر، انویدیا در یک پرونده نظارتی در این هفته اعلام کرد محدودیت‌های مذکور که بر تراشه‌های A100 و H100 آن‌ که برای سرعت بخشیدن به وظایف یادگیری ماشینی طراحی شده‌اند، تأثیر می‌گذارند، تأثیر مادی آنی نخواهند داشت.

به گفته یک منبع آگاه شرکت AMD نیز نامه ای درباره محدودیت های مشابه دریافت کرده است. این اقدام هیچ تاثیری بر درآمد شرکت نخواهد داشت.

مقامات آمریکایی به طور معمول کنترل های صادراتی را به دلایل امنیت ملی وضع می کنند. یک اقدام مشابه سال گذشته اعلام شد که نشان دهنده سختگیری بیشتر برای کنترل قابلیت های فناوری چین است اما در آن زمان مشخص نبود صادرات این نوع تراشه ها به کشورهای خاورمیانه چه ریسک هایی در بر دارد.

انویدیا در یک بیانیه جداگانه اعلام کرد الزامات جدید دریافت مجوز روی بخش قابل توجهی از درآمد آن تاثیر نمی گذارد و این شرکت مشغول همکاری با دولت آمریکا است تا این چالش را برطرف کند.

وزارت بازرگانی آمریکا که به طور معمول الزامات دریافت مجوز صادرات کالاها را صادر می کند هنوز به سوال ها در این باره پاسخ نداده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا