فناوری اطلاعات

حمله سایبری دلیل قطعی سرویس های مایکروسافت



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در اوایل ماه ژوئن ۲۰۲۳ اختلالاتی پراکنده اما جدید در مجموعه نرم افزار آفیس از جمله در ایمیل اوت لوک ، وان دراپ و همچنین پلتفرم رایانش ابری آن اتفاق افتاد. اکنون یک گروه هکری مسئولیت این اختلالات را پذیرفته و اعلام کرده سایت های مذکور را با ترافیک مختل کرده و حملات DoS انجام داده است.

در ابتدا مایکروسافت درباره دلیل اختلال سکوت کرد اما اکنون فاش کرده حملات DDoS دلیل قطعی سرویس هایش بوده است.

با این وجود شرکت فناوری مذکور جزئیات اندکی درباره فرایند ارائه کرده و درباره تعداد مشتریانی که تحت. تاثیر این حملات قرار گرفتند یا آنکه تاثیر آنها جهانی بوده یا خیر، اظهار نظری نکرده است.

سخنگوی شرکت تایید کرد گروهی که خود را Anonymous Sudan می نامند، این حملات را انجام داده اند. گروه مذکور در کانال تلگرامی خود مسئولیت حمله را پذیرفت. برخی محققان امنیت سایبری معتقدند هکرهای این گروه اهل روسیه هستند.

مایکروسافت در پاسخ به سوالات این خبرگزاری ( آسوشیتدپرس) در یک پست وبلاگی نوشت: حملات دسترسی به برخی سرویس ها را به طور موقت مختل کردند. همچنین مهاجمان سایبری روی اختلال و عمومیت آنها تمرکز کرده و احتمالا از زیرساخت ابر و VPN برای بمباران سرورهای مایکروسافت با بات نت هایی از رایانه های زامبی در سراسر جهان استفاده کردند.

این شرکت همچنین اعلام کرد هیچ شواهدی مبنی بر آنکه اطلاعات مشتریان فاش شده یا به خطر افتاده وجود ندارد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا