فناوری اطلاعات

انگلیس تجهیزات نظارتی ساخت چین را ممنوع می کند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس چین را بزرگترین چالش جهان برای امنیت و دستیابی به ثروت می داند از همین رو سال گذشته دولت این کشور به وزارتخانه های مختلف ابلاغ کرده بود نصب دوربین های نظارتی چینی را در ساختمان های حساس متوقف کنند.

دولت در بیانیه ای که نشان دهنده سختگیرانه تر شدن قوانین است، نوشت: ما همچنین تعهد می کنیم تا زمانبندی مربوط به حذف تجهیزات نظارتی تولید شده توسط شرکت های تحت نظارت قانون اطلاعات ملی چین را از اماکن حساس دولت مرکزی منتشر کنیم. با پایبندی به این زمانبندی ما اطمینان و ضرورت درباره طرح های حذف تجهیزات را نشان می دهیم.

البته در بیانیه مذکور به نام شرکت خاصی اشاره نشده است.

قانونگذاران انگلیسی پیش از این خواهان ممنوعیت فروش و استفاده از دوربین های نظارتی ساخت شرکت های Hikvision و Dahua شدند. نگرانی های زیادی درباره حفظ حریم خصوصی محصولات این ۲ شرکت و ارتباط محصولات آنها با نقض قوانین حقوق بشر در چین وجود دارد.

Hikvisionدر بیانیه ای ایمیلی نوشته است: ما معتقدیم اقدام احتمالی دولت انگلیس گامی در جهت افزایش تنش های ژئوپلتیکی است که در حوزه ممنوعیت های فناوری ایجاد شده است و هیچ ارتباطی به امنیت محصولات شرکت Hikvision ندارد.

این درحالی است که انگلیس نصب تیک تاک در موبایل های دولتی را از مارس ۲۰۲۳ میلادی ممنوع کرده است. از سوی دیگر از ۲۰۲۰ میلادی نصب تجهیزات5G یک شرکت چینی در شبکه های اینترنت موبایل منع شد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا