فناوری های نوین

طراحی «پلتفرم بومی خودروی الکتریکی» با کمک خودروسازان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در بازدیدی که رئیس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی از یک شرکت خودرویی داشت، توافق‌نامه همکاری برای ایجاد دفتر طراحی خودرو برقی فی‌مابین این مرکز و شرکت ایران خودرو منعقد شد.

میثم فرج‌الهی، رئیس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی در خصوص این توافق‌نامه عنوان کرد: هدف توافق‌نامه مذکور این است که در حال حاضر با کمک این شرکت خودرویی و در آینده با کمک خودروسازان و قطعه سازان، یک پلتفرم بومی خودروی الکتریکی طراحی کنیم. این پلتفرم ماژولار بوده و می‌تواند برای خودرو تمام الکتریکی و همچنین خودروی هیبریدی مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال‌حاضر برای طراحی پلتفرم بومی با این شرکت خودرویی توافق کردیم که فعلا دفتر طراحی خودرو برقی را راه اندازی کنیم. همچنین در خصوص محل این دفتر توافقی به عمل آمده و قرار بر تجهیز محل با حمایت معاونت علمی است و نیز در نظر داریم از نخبگان کشور و شرکت های دانش بنیان برای طراحی پلتفرم بومی استفاده حداکثری شود.

رئیس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی ادامه داد: این یک پروژه چند میلیون دلاری برای رسیدن به یک پروتوتایپ خودروی پلتفرم داخلی است، سپس این پلتفرم در اختیار خودروسازان قرار خواهد گرفت تا بتوانند در تولید خودروی برقی از آن استفاده کنند.

فرج اللهی در خصوص مشارکت سایر واحدهای بخش‌ خصوصی عنوان کرد: در تلاشیم در آینده از مشارکت شرکت‌های دانش بنیان توانمند، قطعه سازان و خودروسازان بخش خصوصی نیز به نحو احسن استفاده خواهد شد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا