فناوری اطلاعات

فعالیت‌های فناورانه متخصصان ایرانی خارج از کشور حمایت می شود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهور، فراخوانی مشترک توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی منتشر شده است که از توسعه فعالیت فناورانه متخصصان ایرانی خارج از کشور ذیل برنامه Connect حمایت می‌کند.

این فراخوان از ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز شده و متخصصان می‌توانند طرح‌های خود را در همه حوزه‌های فناوری، حداکثر تا پایان خردادماه ثبت کنند.

یکی از گروه‌های واجد شرایط شامل فارغ‌التحصیلان ایرانی در مقطع دکتری از دانشگاه‌های برتر دنیا با سوابق شاخص آموزشی – پژوهشی و فناورانه – صنعتی که در خارج از کشور بوده یا بیش از ۳ سال از بازگشت آنها به کشور نگذشته است؛ می‌شود.

«اساتید ایرانی دانشگاه‌های برتر دنیا با سوابق شاخص آموزشی – پژوهشی و فناورانه – صنعتی که در خارج از کشور بوده یا بیش از ۳ سال از بازگشت آنها به کشور نگذشته باشد»، «فناوران، کارآفرینان و مدیران ایرانی با سابقه فعالیت در شرکت‌های شاخص دنیا که در خارج از کشور بوده یا بیش از ۳ سال از بازگشت آنها به کشور نگذشته باشد» و «متخصصانی که پیش‌تر از حمایت‌های برنامه «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» استفاده کرده‌اند» نیز می‌توانند از حمایت‌های این فراخوان بهره بگیرند.

علاقه‌مندان می‌توانند به صورت تیمی در این فراخوان شرکت کنند ولی مسئول طرح باید از متخصصین واجد شرایط باشد و یک عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های داخل کشور در تیم حضور داشته باشد. همچنین هر فرد تنها می‌تواند یک طرح را در این فراخوان ثبت کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به این آدرس مراجعه کنید.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا