وردپرس

محاسبه قیمت طراحی سایت و قیمت گذاری پروژه


در یکی دو سال اخیر با بروز پاندمی کرونا در سراسر جهان و تعطیلی برخی مشاغل سنتی، اکثر صاحبان کسب‌وکار متوجه اهمیت فعالیت در بستر آنلاین شده‌اند و بسیاری به دنبال داشتن وب‌سایتی برای فعالیت کاری‌شان هستند. با افزایش سفارش‌های طراحی سایت تصمیم گرفتیم تا مقاله‌ای را درباره نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت و عوامل تأثیرگذار بر تعیین قیمت آن آماده کنیم.

باید بدانیم که داشتن یک وب‌سایت چقدر هزینه لازم دارد؟ این هزینه‌ها برای یک‌بار هستند یا به‌صورت دائمی باید پرداخت شوند.

نکته: سایت میهن وردپرس در حال حاضر خدمات طراحی سایت ارائه نمی‌کند. این مقاله صرفا جهت افزایش آگاهی عزیزانی که قصد سفارش طراحی سایت به افراد و شرکت‌ها را دارند و همچنین عزیزانی که قصد شروع فعالیت در حوزه طراحی سایت را دارند، تهیه و تدوین شده است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

محاسبه قیمت طراحی سایت

همانند مشاغل سنتی و تنوعی که بین آن‌ها وجود دارد، سایت‌ها نیز انواع مختلفی دارند و هرکدام برای فعالیت خاصی طراحی می‌شوند. برخی از پرکاربردترین سایت‌ها را در اینجا به‌اختصار بیان می‌کنیم تا بر تصمیم‌گیری شما در خصوص هزینه کرد برای راه‌اندازی سایت کمکی کرده باشیم.

  1. شرکتی
  2. فروشگاهی
  3. خدماتی
  4. آموزشی
  5. و…..

همان‌گونه که از نامشان پیداست هرکدام برای فعالیت خاصی طراحی می‌شوند. مثلا وب‌سایت شرکتی برای مالکان صنایع و کارخانه‌ها که به دنبال برند سازی هستند مناسب هست. این وب‌سایت‌ها دارای صفحات محدودی بوده و گاهی نیز تک‌صفحه‌ای هستند و بیشتر دارای صفحات درباره ما، انواع محصولات و خدمات شرکت، تماس با شرکت هستند.

وب‌سایت خدماتی انواع مختلفی دارد که مرسوم‌ترین آن‌ها سایت‌های پزشکی، حقوقی، آژانس‌های تبلیغاتی و…. است. وب‌سایت دیگری که این روزها طرفداران بسیاری پیداکرده نوع فروشگاهی است که برای فروش محصولات فیزیکی و فروش محصولات دیجیتال و فایل مناسب است. مثلا کسی که درزمینهٔ فروش لوازم‌آرایشی فعالیت دارد می‌تواند با راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی درآمد خودش را افزایش دهد.

فروشگاه‌های اینترنتی گاهی برای ارائه محصولات چندین فروشنده طراحی می‌شوند که به آن‌ها مارکت پلیس گفته می‌شود. طراحی این نوع فروشگاه به دلیل ویژگی‌های بسیار منحصربه‌فردی که دارند بسیار گران هست.

اقدامات ضروری قبل از شروع طراحی سایت

قبل از طراحی سایت باید از خود بپرسید که چرا می‌خواهید سایت داشته باشید و بودجه شما چقدر است. حال اجازه دهید به‌طور کامل نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت را برای شما مشخص کنیم.

اینکه بدانید واقعاً چقدر برای وب‌سایت باید هزینه کنید در اجرای پروسه طراحی مفید خواهد بود. و نیز باید مشخص کنید که سایت موردنیازتان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. فهرستی از این ویژگی‌ها را تهیه کنید و موارد ضروری را در اولویت گذاشته و مواردی که بعد از سوددهی لازم هستند را کنار بگذارید.

همچنین این مورد را در نظر بگیرید که آیا داشتن سایت نیازمند استخدام نیرو و پرداخت حقوق و یا اجاره مکانی برای کار کارکنان هست یا خیر.

نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت

همانند هر چیزی راه‌اندازی سایت مستلزم صرف هزینه‌هایی است که معمول‌ترین آن‌ها تهیه‌ هاست و دامنه و هزینه طراحی و سایر خدمات وابسته هست. در ادامه به تشریح کامل هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

  1. دامنه یا آدرس سایت
  2. هاست (محل ذخیره‌سازی سایت )
  3. سیستم مدیریت محتوا یا CMS
  4. هزینه طراحی ظاهری سایت
  5. تهیه پلاگین‌های ویژه سایت‌های وردپرس
  6. هزینه تولید محتوا
  7. هزینه سئو سایت
  8. هزینه پشتیبانی سایت
  9. هزینه تبلیغات سایت
  10. هزینه راه اندازی نسخه موبایلی وب سایت
  11. زمان شما

دامنه یا آدرس سایت

بعدازاینکه نام سایتتان را انتخاب کردید، لازم است تا دامنه مناسبی برای آن انتخاب کنید، دامنه درواقع پسوند انتهایی نام وب‌سایت شماست و انواع مختلفی مانند ir، com ،org ،net و… دارد، شما به‌عنوان مالک سایت می‌توانید دامنه مناسبی را طبق نیازتان خریداری کنید.

نکته: انتخاب برخی از پسوندهای دامنه نیازمند کسب مجوزهای خاص و ضروری است و برخی دامنه‌ها نیز ویژه سازمان‌های دولتی بوده و هرکسی نمی‌تواند آن‌ها را تهیه کند.

اما معمول‌ترین دامنه‌ها بین کاربران ایرانی دامنه‌های ir و com  هستند. دامنه ir، دامنه ملی عنوان هست و هزینه بسیار اندکی داشته و برای داخل ایران استفاده می‌شود افرادی که نمی‌خواهند فعالیتی در خارج از کشور داشته باشند می‌توانند این دامنه را خریداری کنند. دامنه com دامنه بین‌المللی بوده و هزینه آن بالاتر است. دامنه نیز جزو هزینه طراحی سایت است.

شما می‌توانید این دامنه‌ها را برای بازه‌های زمانی یک‌ساله تا 5 ساله خریداری کنید. چنانچه دامنه را برای یک سال خریداری کنید، سال بعد جهت تمدید مالکیت‌تان بر روی دامنه لازم است مجدد هزینه آن را پرداخت کنید.

هاست یا محل ذخیره‌سازی سایت

هاست درواقع بخشی از یک سرور همیشه روشن است که شما با خرید بخشی از این سرور سایتتان را روی آن فعال می‌کنید.

این نکته را باید ذکر کنیم که هاست در طراحی سایت بسیار اهمیت دارد، چراکه مانند این است که شما انباری برای دارایی‌تان انتخاب می‌کنید و اگر این انباری ویژگی‌ها و شرایط لازم را نداشته باشد ممکن است دارایی شما از بین برود.

انواع هاست و تاثیر آن بر هزینه طراحی سایت

  1. هاست اشتراکی : این هاست برای سایت‌های تازه تأسیس و افرادی که دانش کافی از نگهداری سایت و .. ندارند مناسب است، هزینه این هاست پایین است و تبعا کیفیت خوبی نیز ندارد، چراکه ممکن است بخشی از یک سرور برای چندین سایت به‌صورت اشتراکی در نظر گرفته شود و با افزایش ترافیک ورودی یک وب‌سایت، فضای هاست سایت‌های دیگر کم شده و قطعا باعث ورود آسیب‌هایی برای این سایت‌ها می‌گردد.
  2. سرور خصوصی مجازی: این هاست نیز همانند مورد فوق اشتراکی هست، اما میزان تقسیم منابع بین وب‌سایت‌های فعال روی این هاست به‌صورت برابر انجام می‌شود و با افزایش ترافیک یک وب‌سایت، بازده سایت‌های دیگر افت نمی‌کند. هزینه طراحی سایت از این جهت مهم است.
  3. هاست اختصاصی که برای سایت‌هایی با بازدید بالا مناسب است:این هاست فقط برای سایت شما اختصاص داده می‌شود و قطعا هزینه بالاتری داشته و به دانش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بالایی نیز نیاز دارد.
  4. هاست ابری: این هاست مشابه هاست سرور خصوصی است، با این تفاوت که امنیت این هاست بالاتر بوده و هزینه آن نیز اندکی بیشتر است.
  5. هاست وردپرس: همانطور که از نامش پیداست ویژه سایت‌های وردپرسی است. به دلیل اینکه وب‌سایت‌های وردپرسی از افزونه‌های متعددی استفاده می‌کنند و منابع زیادی از سرور را اشغال می‌کنند، شرکت‌های هاستینگ این هاست را برای این نوع وب‌سایت‌ها تعریف کرده‌اند که قطعاً نسبت به هاست اشتراکی هزینه بالاتری دارد.

مهم‌ترین ملاک‌ها در انتخاب هاست که قطعا بر هزینه طراحی سایت تأثیر می‌گذارد

  1. نوع پشتیبانی
  2. آپتایم (پایداری) یا همان در دسترس بودن
  3. بکاپ گیری
  4. امنیت
  5. کنترل پنل

نوع پشتیبانی 

قطعا این مورد اهمیت شایانی در انتخاب شرکت هاستینگ برای راه‌اندازی سایت دارد. چون اگر پشتیبان‌های شرکت افرادی حرفه‌ای و کار بلد نباشند و یا پاسخگویی سریعی نداشته باشند، با بروز یک مشکل در سایت که نیازمند پشتیبانی باشد، دچار زیان‌های بدی خواهید شد و چه‌بسا سایت شما غیرفعال شود.پس حرفه‌ای بودن و 24 ساعته پاسخگو بودن شرکت هاستینگ در انتخاب هاست ضروری است.

آپتایم و پایداری یا همان در دسترس بودن

گاهی ممکن است برای هاست مشکلی پیش بیاید و قطعی‌هایی داشته باشد که سبب شود سایت شما برای مدت‌زمان کوتاهی در دسترس نباشد و این موضوع گاهی اوقات به خاطر نامناسب بودن هاست انتخابی شما خواهد بود. پس بهتر است هاستی را انتخاب کنیم که شرکت ارائه‌دهنده آن حداقل‌ترین قطعی‌ها را داشته باشد. توجه کنید هزینه طراحی سایت برای در دسترس بودن را چقدر مد نظر قرار می‌دهید.

بکاپ گیری

زمانی نیاز داریم تا تغییراتی در سایتمان اعمال کنیم و گاه این تغییرات با بروز خطا در سایت مواجه می‌شود و اگر از آخرین تغییرات سایت بکاپ گرفته باشیم به‌راحتی می‌توانیم این مشکل را رفع کنیم. برخی از شرکت‌های هاستینگ این گزینه را به‌طور خودکار دارند و بهتر است هنگام انتخاب هاست به این گزینه  توجه کنید.

امنیت

اینترنت فضایی برای فعالیت افراد خراب‌کار مانند هکرها نیز هست. وقتی از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده می‌کنید که منبع باز هستند، و بخصوص زمانی که وب‌سایت شما بستر جابجایی پول باشد، ایمن‌سازی سایت اهمیت پیدا می‌کند. چون در صورت ضعیف بودن امنیت هاست و سایت شاید مجبور شوید برای همیشه با سایتتان خداحافظی کنید. هزینه طراحی سایت از جهت امنیت بسیار مهم است.

هزینه امنیت وردپرس

برای بالا بردن امنیت در وردپرس و تامین امنیت وردپرس با چند روش ساده و اصولی کلیک کنید . در هنگام ایمن‌سازی وب‌سایت خود باید به چند جنبه توجه کرد که در صورت داشتن بسته میزبانی مدیریت‌شده ، بسیاری از آن‌ها می‌تواند توسط ارائه‌دهنده میزبانی شما انجام شود. برای ویژگی‌های امنیتی که شرکت‌های هاستینگ آن‌ها را فراهم نمی‌کنند، می‌توانید افزونه‌های خاصی از وردپرس را برای دریافت این ویژگی‌ها نصب کنید. این شامل:

حفاظت از هرزنامه‌ها: می‌توانید افزونه‌های ضد هرزنامه مانند افزونه Akismet رایگان را برای حذف نظرات هرزنامه نصب کنید.

حفاظت از بدافزار: این افزونه از وب‌سایت وردپرس شما در برابر تداخل مخرب و خطرناک محافظت می‌کند.

Activity Log: این بدان معناست که تمام فعالیت‌های وب‌سایت خود را ثبت کنید تا ناهنجاری‌ها قابل‌تشخیص باشند.

گواهی SSL: این‌یک فایل داده است که اتصال کاربران را به وب‌سایت شما رمزگذاری می‌کند تا هرگونه داده‌ای که آن‌ها ارسال می‌کنند (مانند جزئیات کارت اعتباری) خصوصی نگه‌داشته شود. نداشتن گواهی SSL می‌تواند در اکثر مرورگرهای وب هشدار دهد که وب‌سایت شما ایمن نیست. بنابراین فعال کردن SSL برای ایجاد اعتبار و ارائه یک تجربه کاربری خوب ضروری است. هزینه طراحی سایت را نیز فراموش نکنید.

کنترل پنل هاست

نوع کنترل پنل انتخابی برای سایت هم جزو موارد مهمی است که باید به آن توجه کنید. سه نوع کنترل پنل مرسوم شامل سی پنل، دایرکت ادمین و ویندوزی است. هرکدام از این کنترل پنل‌ها گزینه‌های متعددی برای کار ارائه می‌دهند که بسته به دانشتان از کار با هاست و سایت در انتخاب آن دقت کنید.

سیستم مدیریت محتوا یا CMS          

سیستم مدیریت محتوا یعنی سیستمی که بتوان با آن محتوای سایت را مدیریت کنیم. این سیستم دو نوع منبع باز یا  SAAS  تقسیم می‌شود.

انواع سیستم مدیریت محتوا

وردپرس ، جوملا، دروپال، PHP nuke، مجنتو و …. در اینجا ما با وردپرس کار داریم و برخی مزایای طراحی سایت با وردپرس را بیان می کنیم. وردپرس جزو سیستم مدیریت محتوای منبع باز بوده و استفاده از آن هم رایگان است هم هزینه دارد. در ادامه متوجه این جمله خواهید شد. در حال حاضر 40 درصد سایت‌ها با وردپرس طراحی‌شده‌اند. این سیستم مزایای متعددی دارد که شامل:

  • سرعت نصب بالا
  • راه‌اندازی آسان
  • ساده گی محیط کار با وردپرس
  • تعریف کاربران متعدد برای سایت
  • حجم پایین
  • رایگان
  • قابلیت استفاده از افزونه‌ها برای راحتی کار
  • سازگاری و بهینه بودن برای موتور جستجوها
  • محیط ویرایشگر بلاک محور
  • قابلیت پشتیبانی از چندین رسانه مانند عکس و فیلم و صوت
  • به دلیل استفاده از افزونه‌های سئو، نوشتن محتوا را برای شما راحت می‌کند
  • اختیار بیشتری روی طراحی و محتوا دارید با هزینه طراحی سایت امکان پذیر است.

این سیستم برای همه نوع وب‌سایت قابل‌استفاده است. هرچند در سایت‌های فروشگاهی بزرگ به دلیل استفاده از افزونه‌های زیاد حجم سایت سنگین می‌شود و سایت کند شده و بازدید از آن کاهش می‌یابد.

دلیل اینکه گفتیم هم پولی است هم رایگان این است که خود وردپرس رایگان بوده، ولی چنانچه بخواهید از افزونه‌های خاصی مانند پاسخگویی آنلاین درگاه پرداخت آنلاین و دیگر موارد استفاده کنید، نیازمند پرداخت هزینه برای اجرای آن‌ها روی وب‌سایتتان خواهید بود.

طراحی سایت با وردپرس یا طراحی سایت اختصاصی

وقتی می‌خواهیم سایتی برای خودمان داشته باشیم، این سوال مطرح می‌شود که کدام CMS بهتر و مقرون‌به‌صرفه تر است، سایت وردپرسی یا برنامه‌نویسی اختصاصی. نکته: کلیه سیستم‌های مدیریت محتوا چه وردپرسی و چه اختصاصی بر پایه زبان برنامه‌نویسی php نوشته‌شده‌اند.

پس اگر می‌خواهید هزینه طراحی سایت را کاهش دهید و در آینده نیز هزینه مجددی برای اضافه کردن ویژگی خاص نداشته باشید سایت وردپرسی بهتر است.

هزینه طراحی سایت با وردپرس

در طراحی سایت موارد متعددی لحاظ می‌شود که از برنامه‌نویسی تا طراحی قالب اختصاصی متفاوت است. برخی از مهم‌ترین موارد در تعیین هزینه طراحی سایت عبارت‌اند از:

  • استفاده از cms های آماده مانند وردپرس
  • طراحی cms اختصاصی و سفارشی
  • طراحی قالب اختصاصی برای سایت
  • وجود امکانات متفاوت مانند فروشگاه، سیستم نوبت‌دهی، کلاس آنلاین، پاسخگویی آنلاین
  • طراحی افزونه ویژه برای آن سایت
  • امنیت طراحی
  • پشتیبانی سایت
  • طراحی سایت دو یا چندزبانه
  • شرکت طراح

طراحی قالب اختصاصی هزینه بالایی دارد و چنانچه از قالب‌های آماده که در سایت مختلف ارائه می‌شود، رضایت نداشتید و یا بنا به کاربرد سایتتان نیازمند این کار بودید می‌توانید این کار را انجام دهید.

ظاهر سایت شامل رنگ‌ها، اشکال، تصاویر، فونت و …. است و راحتی استفاده از سایت که تجربه کاربری نامیده می‌شود، همگی بر انتخاب قالب و طراحی آن دخیل هستند. ظاهر و جذابیت سایت در افزایش اعتبار سایت اهمیت دارد و هرچقدر این طراحی عالی باشد، افزایش هزینه طراحی سایت را در پی دارد.

داشتن یک وب سایت حرفه ای با اینکه در ابتدا هزینه بالایی برای طراحی و راه اندازی لازم دارد، اما به طور حتم در درازمدت درآمد آن از هزینه ای که انجام داده اید بسیار بیشتر خواهد شد و وب سایت معمولی و غیرحرفه ای به برند و اعتبار شما صدمه میزند.

پلاگین‌های وردپرس و کاهش هزینه طراحی سایت

اگر سایت خود را با وردپرس طراحی کرده باشید، در بخش پیشخوان وردپرس سایتتان بخشی به نام افزونه‌ها را مشاهده می‌کنید. افزونه‌ها بخش مهمی از سایت وردپرسی شما هستند زیرا قابلیت‌های خاصی را اضافه کرده و آن را حرفه‌ای‌تر می‌کنند.

برخی از افزونه‌ها هزینه سالانه دریافت می‌کنند ، درحالی‌که برخی دیگر یک‌بار هزینه دریافت می‌کنند. با بیش از 50،000 افزونه ، ده‌ها گزینه در اختیار شرکت خوددارید. چندین نوع افزونه وجود دارد که می‌توانید برای سایت خود استفاده کنید ، مانند ضد هرزنامه ، بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و افزونه‌های نگهداری سایت.

بسته به تعداد افزونه‌هایی که استفاده می‌کنید ، هزینه متفاوت خواهد بود.

هزینه تولید محتوا

بعد از اتمام فرایند طراحی و راه‌اندازی سایت نیاز داریم تا طبق نوع وب‌سایتی که انتخاب کرده‌ایم برای آن محتوا وارد کنیم. این محتوا می‌تواند از نوع متنی، صوتی، فیلم، تصویری و .. باشد که قطعا هرکدام هزینه‌های خاص خود را دارند.

سایتی که محتوا نداشته باشد مانند خانه‌ای خالی است که هیچ مهمانی به آن نمی‌رود و اصلا کسی درب آن را نمی‌زند. تولید محتوا برای وب‌سایت نیازمند شرایطی مانند استفاده از مهارت نویسندگان، مترجمان و همچنین صرف زمان  و دقت است.

هزینه سئو سایت

هزینه سئو سایت

بعد از طی کردن همه این موارد لازم است تا سایت را برای موتورهای جستجو معرفی کنیم. معرفی سایت به موتورهای جستجو مانند گوگل که جزو برترین موتورهاست به معنی ورود کاربر به سایت. این امر اصطلاحا بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتور جستجو یا سئو نامیده می‌شود و هرچقدر این مرحله را درست و اصولی انجام بدهیم به‌راحتی می‌توانیم درآمدهای میلیاردی داشته باشیم.

البته خیلی از افراد با تحویل گرفتن سایت تصور می‌کنند که کار تمام‌شده و نباید دیگر کار خاصی انجام دهند. اما امروزه با رشد روزافزون تعداد وب‌سایت‌ها، ضرورت دارد تا سایتمان را همیشه به‌روز نگه‌داریم، محتوای کاربردی تهیه کنیم، برای سایت تبلیغات کنیم و کارهای متعدد دیگری که شرحشان در این مقاله نمی‌گنجد. پس این کار نیز هزینه‌بر بوده و حتماً باید بودجه مناسبی برای این کار اختصاص دهیم.

هزینه پشتیبانی سایت

برای اینکه وب‌سایتتان در اینترنت زنده بماند و به فعالیتش ادامه دهد، باید به‌طور مرتب آن را بررسی کنید و مراقبت‌های لازم را از آن انجام دهید. پشتیبانی سایت نیازمند برخی از گزینه‌های ضروری است که در ادامه برخی از آن‌ها را به‌صورت اجمالی معرفی می‌کنیم.

  1. بررسی روزانه ، هفتگی و ماهانه وضعیت سایت در موتورهای جستجو
  2. آپدیت منظم کدنویسی و قالب‌ها
  3. بررسی وجود خطا در سایت
  4. کانفیگ منظم سرعت و امنیت سایت
  5. بررسی نقش پیشرفت سایت در گوگل و ترافیک ورودی آن
  6. تعیین مسیر حرکت برای تمامی اعضای سایت جهت رسیدن به هدفی که داریم.

هزینه تبلیغات سایت

علاوه بر خدمات سئو که در بالا بیان شد، باید سایت را در وب‌سایت مطرح تبلیغ کنیم که این تبلیغ شامل خرید بک لینک، رپورتاژ آگهی، تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی و.. است. هرچقدر برای این تبلیغات و انتخاب سایت‌های مرتبط با حوزه کاری که کیفیت خوبی دارند هزینه بیشتری صرف کنیم، می‌توانیم بازدید بیشتری را برای سایتمان بیاوریم و جایگاه سایت را در گوگل ارتقا دهیم و این کارها باعث افزایش درآمد ما خواهد شد.

هزینه راه‌ اندازی نسخه موبایلی وب‌ سایت

در سال‌های اخیر با ورود گوشی‌های هوشمند و راحتی استفاده ان در مقایسه با سیستم‌های کامپیوتری، بیشتر مالکان سایت نیز به دنبال این هستند که علاوه بر طراحی سایت برای این سیستم‌ها، قابلیت‌های سایت در موبایل‌ها نیز درست نمایش داده شود که سایت‌های واکنش گرا یا ریسپانسیو نامیده می‌شوند.

این موضوع به‌قدری مهم است که گوگل نیز در بررسی سئوی سایت نبود این ویژگی را جزو مشکلات جدی مطرح می‌کند.

داشتن سایتی واکنش گرا باعث افزایش محبوبیت آن در بین مخاطبان می‌شود و وجود وب‌سایت موبایل فرندلی تاثیر بالایی بر سئوی سایت دارد. اگر می‌خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید حتما این مورد را در برنامه خود لحاظ کنید و هر چه سریع‌تر نسبت به انجام آن اقدام کنید. درسته که هزینه طراحی سایت واکنش گرا بالاتر است ولی امروز جزو ضروری‌ترین موارد در طراحی سایت است.

زمان شما

یکی دیگر از عوامل مهمی که باید در نظر بگیرید زمان شما است. وقت شما برای شما چقدر ارزش دارد؟ این چیزی است که همیشه هنگام راه‌اندازی سایت موردبحث قرار نمی‌گیرد، اما می‌تواند یکی از مهم‌ترین آن‌ها باشد. چون راه‌اندازی وب‌سایت و رساندن آن به نتایج صفحه اول گوگل مستلزم صبوری و صرف زمان است. باید ببینید ازنظر زمانی انجام چنین کاری برای شما مقرون‌به‌صرفه است یا نه.

اهمیت صرف هزینه برای طراحی سایت

کلیه مطالبی که در این مقاله ذکر شد حائز اهمیت بوده و حتما باید هنگام طراحی سایت در نظر گرفته شوند. نمی‌توان رقم مشخصی برای این کار عنوان کرد، زیرا طبق برنامه و هدف شما از طراحی سایت و نوع وب‌سایتی که انتخاب می‌کنید، هزینه طراحی سایت نیز متفاوت خواهد بود. اما می‌توانید با در نظر گرفتن عوامل اساسی مانند نام دامنه، نوع ‌هاست هزینه پایه طراحی سایت را تخمین بزنید.

در خاتمه باید دید که آیا صرف هزینه برای داشتن سایت ارزش دارد یا نه. در پاسخ می گوییم که در بازار بسیار رقابتی و پر از چالش امروزی، فقط نمی توان به فعالیت در یک شهر محدود شد و بهتر است دامنه فعالیت مان را گسترده تر کنیم تا خطر شکست را نیز کاهش دهیم. پس داشتن وب سایت همانند داشتن یک مغازه یا شرکت ارزشمند بوده و عامل پایداری یک فعالیت در قرن حاضر به شمار می رود.

قیمت طراحی سایت در سال ۱۴۰۰

با توجه به تمام موارد بالا، کاملا بستگی دارد که قصد دارید سایت شما چه امکاناتی داشته باشد. اگر یک سیستم هوش مصنوعی برای تشخیص کالا یا تشخیص قد و وزن مشتری از دوربین موبایل 😀 می‌خواهید، خب قطعا باید چند میلیارد تومان هزینه صرف کنید. اما اگر یک وب‌سایت کاملا ساده می‌خواهید، می‌توانید با کمتر از ۲ میلیون تومان و سپردن طراحی سایت خود به یک فریلنسر، کار را تمام کنید. در حال حاضر در سال ۱۴۰۲ هزینه طراحی سایت کاملا متغیر است و می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بین ۵ تا ۳۰ میلیون تومان یک وب‌سایت معمولی راه‌اندازی کنید. اگر می‌خواهید سایت شما امکانات بیشتری داشته باشد، طبیعتا باید بیشتر هزینه کنید.

موفق و پیروز باشید 🙂

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت میهن وردپرس گردآوری شده و صرفا چهت اگاه سازی است.

منبع: سایت میهن وردپرس

دکمه بازگشت به بالا