فناوری اطلاعات

ایکس قابلیت گزارش دهی اخبار جعلی سیاسی را حذف کرد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این امر نگرانی های جدیدی را درباره گسترش ادعاهای اشتباه قبل از برگزاری انتخابات در آمریکا و استرالیا ایجاد کرده است.

این ویژگی در سال ۲۰۲۲ میلادی در این پلتفرم ایجاد شد که به کاربران اجازه می دهد پستی که حاوی اطلاعات گمراه کننده درباره سیاست است را گزارش دهند. اما به گفته محققان موسسه «Reset.Tech Australia»ایکس در هفته های گذشته دسته بندی سیاست را از منو موجود در مناطق مختلف به غیر از اتحادیه اروپا حذف کرده است.

کاربران همچنان می توانند در سراسر جهان پست هایی را به دلیل شکایت های دیگر مانند ترویج خشونت یا نفرت پراکنی به ایکس گزارش کنند.

حذف روشی برای گزارش دهی محتوایی که تصور می شود اطلاعات غلط سیاسی را ترویج می کند در زمانی روی داده که پلتفرم های اجتماعی برای کاهش اشتباهات درباره یکپارچگی انتخابات تلاش می کنند.

کمتر از ۳ هفته دیگر رفراندومی درباره تغییر در قانون اساسی استرالیا و ایجاد یک سازمان مشاوره بومی در پارلمان در این کشور برگزار می شود. از سوی دیگر ۱۴ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است.

به گفته مدیرعامل Reset.Tech Australia درک اینکه چرا ایکس در عصری که اخبار جعلی به بی ثباتی سیاسی در آمریکا منجر می شود از تعهداتش به کاهش این نوع محتوا عقب نشینی کرده، واقعا به ما کمک می کند.

از زمانی که ایلان ماسک توئیتر( نام سابق ایکس) را در ۲۰۲۲ میلادی خریده، تعداد زیادی از نیروهای انسانی آن را کاهش داده است. کارشناسان او را متهم می کنند که به گسترش اخبار جعلی و نفرت پراکنی دامن می زند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا