اخبار سایت

اظهار نظر عجیب اپیک گیمز درباره تغییرات جدید اپل



اپل پس از مدت ها به کاربران اجازه می دهد اپلیکیشن هایی خارج از اپ استور را دانلود کنند و علاوه بر آن فروشگاه های اپ جایگزین نیز اجازه فعالیت می یابند. البته این اقدامات منحصر به اتحادیه اروپا است. همچنین این شرکت فناوری به توسعه دهندگان اجازه می دهد پردازشگرهای پرداخت الکترونیک طرف ثالث را در اپلیکیشن های خود نمایش دهند.

به گزارش ایتنا از مهر، تمام این اقدام بخشی از تلاش اپل برای پیروی از قانون بازارهای دیجیتال (DMA)اتحادیه اروپا است و به نظر می رسد در ظاهر اپل در مقابل فشار رگولاتوری کوتاه آمده است.

اما برخی از توسعه دهندگان از هم اکنون درباره دستورالعمل جدید اپل انتقاد کرده اند. تیم سویینی مدیر ارشد اجرایی شرکت اپیک گیمز این تغییرات را «زباله» خواند، این درحالی است که اپیک اعلام کرده فروشگاه خود را از طریق دستورالعمل جدید اپل راه اندازی می کند.

دلیل این امر آن است که شرایط جدید اپل به خصوص برای توسعه دهندگان بزرگ معایب زیادی دارد. هرچند طبق قوانین جدید کمیسیون دریافتی اپل کاهش می یابد، اما هزینه جدید Core Technology برای اپ هایی با بیش از یک میلیون دانلود ۰.۵۴ سنت آمریکایی افزایش یافته است. این هزینه برای اپلیکیشن های موفق انباشته می شود.

علاوه بر آن منتقدان عنوان می کنند اپل از توسعه دهندگان یک اعتبارنامه یک میلیون یورویی از موسسات مالی درجه یک می خواهد تا اجازه دهد یک فروشگاه اپلیکیشن جایگزین در اتحادیه اروپا تاسیس کنند.

سازمان غیرانتفاعی «ائتلاف برای عدالت اپ ها»(The Coalition for App Fairness)روی حفاظت از رقابت اپلیکیشن های موبایل تمرکز کرده است. ریک ون متر مدیر اجرایی این سازمان معتقد است برنامه اپل به هدف DMA که افزایش رقابت و عدالت در بازار دیجیتال است، دست نمی یابد. او می گوید: این برنامه عادلانه، معقول یا غیر تبعیض آمیز نیست.

به عقیده او این برنامه توسعه دهندگان را مجبور می کند بین دو گزینه غیررقابتی و غیرقانونی انتخاب کنند.

دیگر توسعه دهندگان اپلیکیشن نیز نسبت به تغییرات مشکوک هستند و نظر خوبی ندارند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا