فناوری های نوین

مسیر ورود داروهای ایرانی به بازار آفریقا باز شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، با هماهنگی خانه نواوری و فناوری ایران در کنیا (iHiT) و اعلام آمادگی شرکت‌های دارویی ایرانی برای ورود به بازار کنیا، اقدامات لازم برای اعزام یک تیم بازرسی از سوی وزارت بهداشت کنیا به ایران انجام شد. پس از انجام بازرسی دقیق از ۱۳ خط تولید مختلف از ۱۱ شرکت داروسازی مستقر در هفت شهر کشور و انجام بررسی‌های تخصصی، این گواهی‌ها برای شرکت‌های ایرانی توسط وزارت بهداشت کنیا صادر شده است.

این موفقیت نه تنها نشان از توانمندی‌های فنی و کیفیت بالای خطوط تولید این شرکت‌ها بر اساس استانداردهای بین المللی دارد، بلکه امکان گسترش همکاری‌های دوجانبه دو کشور در زمینه سلامت و داروسازی را نیز فراهم می‌کند.

بازار دارویی کنیا با ۵۴ میلیون نفر جمعیت از ظرفیتی بالغ بر یک میلیارد دلار برخوردار است که سالانه رشد ۱۲ درصدی را تجربه می‌کند. ۷۰ درصد از حجم داروی مورد نیاز در آن کشور وارداتی و ۳۰ درصد تولید داخل است. از میان صادرکنندگان دارو، کشور هند با سهم بازار ۶۰ درصدی بازیگر اصلی حوزه دارو در این کشور است.

با در نظر گرفتن حجم بالای بازار دارو در کنیا و توسعه ایجاد شده، حضور بیش از پیش شرکت‌های ایرانی در این بازار به رشد اقتصادی این صنعت و افزایش سهم صادرات دانش بنیان به شرق افریقا کمک بسزایی خواهد کرد.

زیست دارو دانش، داروسازی زهراوی، البرز دارو ، دارودرمان آرنگ، داروسازی اکتورکو، دارویی اکترو ، آریوژن فارمد، تحقیقاتی و تولیدی واریان فارمد، داروسازی اکسیر، سبحان دارو و داروسازی سبحان آنکولوژی شرکت های داروساز ایرانی هستند که موفق به اخذ گواهی GMP از وزارت بهداشت کنیا شده اند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا