فناوری های نوین

ساخت کیت آزمایش ادرار برای ارزیابی ۱۱ پارامتر حیاتی بدن



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رضا طباطبایی، مدیر یک مجموعه استارتاپی اظهار داشت: کیت آزمایش ادرار که در مرحله کسب مجوزهای لازم از وزارت بهداشت است در قالب یک بسته شامل سه عدد نوار تست ادرار – جهت سه بار استفاده – عرضه خواهد شد. برای استفاده از این کیت به یک اپلیکیشن تلفن همراه هم نیاز است که از طریق نشانی درج شده در بسته یا وب‌سایت شرکت به صورت رایگان قابل دانلود است.

وی با بیان این که تست ادرار را با توجه به پارامترهای متعددی که توسط آن قابل اندازه‌گیری است می توان آینه سلامت و عملکرد بدن نامید، خاطرنشان کرد: این اپلیکیشن قادر است با تکیه بر تکنولوژی هوش مصنوعی تنها در دو دقیقه نتایج تست ادرار را مشخص و تحلیل کند و بدین ترتیب کاربر می‌تواند بدون نیاز به مراجعه حضوری به آزمایشگاه به سر نخ‌های خوبی درباره وضعیت سلامت خود دست یابد.

طباطبایی که تاکید دارد این کیت تشخیصی به رغم دقت بالا نباید جایگزین مراجعه به پزشک و آزمایشگاه تشخیص پزشکی شود، اظهار داشت: این کیت برای چک اولیه وضعیت سلامت خصوصا در مبتلایان به فشار خون بالا و دیابت، خانم‌های باردار و سالمندان کاملا کارایی دارد.

مدیر این مجموعه استارتاپی با بیان این که تست ادرار به کمک اپلیکیشن تلفن همراه از برترین خدماتی است که در حوزه تشخیص پزشکی با فناوری هوش مصنوعی در دنیا به وجود آمده است، اظهار داشت: این کیت که برای اولین بار در خاورمیانه ساخته شده در مقایسه با نمونه آمریکایی پارامترهای بیشتری را اندازه‌گیری می‌کند.

طباطبایی تصریح کرد: تست بررسی سلامت کلیه (CKD)، کتون، pH، عفونت مجاری ادراری، بررسی سلامت کبد(سنجش بیلی روبین و اروبیلینوژن) و میزان آب بدن از جمله پارامترهای مورد بررسی توسط کیت تست ادرار است.

وی درباره نحوه عملکرد این کیت گفت: پس از تهیه کیت آزمایش ادرار، کافی است اپلیکیشن مربوطه را نصب کنید و نوار تست را از بسته بندی مخصوص آن خارج و به مدت چند لحظه در محلول ادرار قرار دهید. سپس بلافاصله آن را در جایگاه مشخص شده بر روی برگه تحلیل بگذارید و از آن عکس بگیرید. این اپلیکیشن با استفاده از هوش مصنوعی با تحلیل رنگهای موجود در تصویر پارامترهای مختلف حیاتی فرد را اندازه‌گیری کرده و نتایج را نمایش می دهد.

طباطبایی، امکان انجام سریع آزمایش ادرار بدون نیاز به مراجعه به آزمایشگاه و صرف هزینه و وقت زیاد، مقایسه فوری و برخط نتیجه آزمایش با نتایج آزمایش ‌های قبلی، امکان ارسال نتایج در قالب فایل pdf به پزشک و کمک به پیشگیری از بیماری خصوصا در افراد در معرض خطر را از جمله مزایای کیت تست ادرار عنوان کرد.

مدیر یک مجموعه استارتاپی در پایان تصریح کرد: تیم ما در سال ۱۳۹۷ با استفاده از هوش مصنوعی و با هدف سهولت و آسودگی در زمینه آزمایش های پزشکی کار خود را آغاز کرد. این استارتاپ به پشتوانه ۲۶ سال تجربه موسسان در حوزه تکنولوژی اقدام به طراحی و تولید محصول کیت تشخیص ادرار کرده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا