اخبار سایت

بدون دعوتنامه عضو Bluesky شوید



شبکه اجتماعی بلواسکای(Bluesky) به‌زودی عمومی می‌شود، و همه کاربران قادر به عضویت در آن خواهند بود.

یک سال پس از آنکه نسخه بتای این شبکه اجتماعی به شکل محدود عرضه شد، اکنون آماده شده است تا به همه کاربران خدمات ارائه کند.

گفتنی است سال گذشته بود که شبکه به عنوان رقیبی جدید برای توییتر راه‌اندازی شد، اما اعلام کرد که تا آمادگی کامل و انتشار پروتکل اصلی، به شکل محدود و صرفا با دعوت‌نامه کاربر می‌پذیرد.
این شبکه اجتماعی توانست به سرعت بیش از دو میلیون کاربر را جذب خود نماید و در کانون توجه قرار گیرد و به رقیب مهم شبکه توییتر(که بعدها توسط ایلان ماسک به X تغییر نام داد) بدل شود، اما همین محدودیت باعث شد نتواند چندان به رشد خود ادامه دهد.
امروز اما با وجود رقبای دیگری چون Mastodon و نیز محصول دیگر متا یعنی Threads در میدان، به نظر می‌رسد بلواسکای آماده است مجددا خود را مطرح نماید و توجه‌ها را به خود جلب کند.

مطابق جزئیات اعلام شده، بلواسکای این هفته شرط داشتن دعوت‌نامه برای عضویت را حذف می‌کند و دروازه شبکه خود را به روی همه کاربران می‌گشاید،‌ و از همه دعوت به ثبت نام آزاد می‌کند.

جی گرایر  مدیر عامل در مصاحبه‌ای با The Verge اعلام کرده که این برنامه از زمان راه‌اندازی در سال گذشته تاکنون، بیش از ۳ میلیون ثبت‌نام داشته است، ضمن اینکه تعداد دانلودهای بسیار بیشتری از این اپلیکیشن انجام شده است.
او امیدوار است که «Bluesky بتواند به عنوان پلتفرم جهت مکالمه بین مخاطبان عام» بدل شود.»

به گفته گرابر، Bluesky فعلا دارای 1.6 میلیون کاربر ماهانه و 25000 فید سفارشی شده است:«یکی از ویژگی‌های انحصاری بلواسکای این است که کاربران قادرند از بین این قیدها انتخاب کنند.»
 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا