فناوری های نوین

اسپیس ایکس ۲ عملیات پرتاب فضایی انجام داد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، عملیات های این شرکت از ساعت ۲۱:۵۲ دقیقه شنبه شب به وقت گرینویچ آغاز شد. در این زمان یک موشک فالکون۹ ماهواره مخابراتی Eutelsat36D را از مقر فضایی کندی به مدار زمین فرستاد. در ساعت۱:۳۰ دقیقه بامداد یک شنبه به وقت گرینویچ، یک موشک فالکون ۹ دیگر همراه ۲۳ ماهواره استارلینک از مقر فضایی کیپ کاناورال که در نزدیکی مقر فضایی کندی قرار دارد، به فضا پرتاب شد.

البته قرار بود شنبه شب( به وقت آمریکا) یک عملیات پرتاب ماهواره های استارلینک دیگر نیز از مقر فضایی وندربرگ در کالیفرنیا انجام شود اما اسپیس ایکس به دلیل آب وهوای نامساعد این ماموریت را لغو کرد.

بوستر اول هر دو موشک فالکون۹ روز شنبه طبق برنامه ریزی به زمین بازگشتند و ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس فرود آمدند. این دوازدهمین پرتاب و فرود برای بوستر موشکی بود که ماهواره Eutelsat36D را به مدار زمین برد. همچنین بوستر موشک حامل ماهواره های اسپیس ایکس نیز برای هجدهمین بار به فضا پرتاب شده بود.

ماهواره Eutelsat36D حدود ۳۴ دقیقه پس از پرتاب، در مدار انتقال زمین ثابت قرار گرفت. هنگامیکه ماهواره فعال شود امکان پخش محتوای تلویزیونی را نیز برای مشتریان دراروپا، روسیه و آفریقا فراهم می کند.

پیش از این اسپیس ایکس سابقه انجام چند پرتاب فضایی در روز را داشته است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا