اخبار سایت

«میرای» پروژه شکست خورده برترین خودروساز ژاپنی


در راستای احیای آب و هوا و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در جهت جلوگیری از انتشار دی‌اکسید کربن، کمپانی خودروسازی تویوتا در چند سال اخیر تلاش کرده تا محصولی باکیفیت که به جای استفاده از سوخت‌های فسیلی هیدروژن مصرف می‌کند تولید کند، اما به گفته مدیر ارشد فناوری تویوتا، هیروکی ناکاجیما که در جریان نمایشگاه موبیلیتی ژاپن به گفتگو با رسانه‌ها نشست، پیدا کردن جایگاه‌های سوخت هیدروژنی دشوار بوده است. 

ناکاجیما عنوان کرد که کمبود جایگاه های سوخت هیدروژن و سختی پیدا کردن آن‌ها، فروش میرای را محدود کرده است. 

بر اساس مرکز داده سوخت‌های جایگزین وزارت انرژی ایالات متحده، تنها ۵۷ مکان سوخت‌گیری هیدروژنی در ایالات متحده وجود دارد که همگی در کالیفرنیا هستند.

 

طبق آمار به دست آمده، نسل اول خودروی میرای، کمتر از ۲۰۰۰ دستگاه فروش رفت، اما نسل دوم آن از سال ۲۰۲۱، هر سال این رکورد را شکست داده است. فروش میرای در سال ۲۰۲۲ به کمی بیش از ۲۰۰۰ دستگاه کاهش یافت، اما امسال در حال افزایش است. تویوتا تا سپتامبر ۲۰۲۳، ۲۶۰۴ دستگاه سدان Mirai فروخته که در مقایسه با ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲، بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است.

با این وجود چنین آمار فروشی برای کمپانی بزرگی مثل تویوتا بسیار پایین است و در قیاس با دیگر محصولات تولید این کمپانی یک شکست بزرگ محسوب می‌شود.

منبع:‌العین

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا