فناوری های نوین

ژاپن هم ماه را فتح می کند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فیز، این کشور یک موشک لندری به فضا می‌برد تا طبق پیش بینی‌های انجام شده در ۴ تا ۶ ماه آینده به سطح ماه برسد. علاوه بر آن یک ماهواره عکسبرداری با اشعه ایکس نیز طراحی شده تا تحول در جهان را بررسی کند.

پس از آنکه عملیات پرتاب موشک به دلیل آب و هوای نامساعد یک روز به تعویق افتاد، این بار سازمان فضایی ژاپن اعلام کرد مأموریت روز دوشنبه انجام می‌شود.

برنامه فضایی ژاپن یکی از بزرگترین طرح‌های فضایی جهان به حساب می‌آید، اما نخستین تلاش آن برای فرودآوردن یک لندر روی ماه در نوامبر ۲۰۲۲ میلادی با شکست روبرو شد. درهمین راستا طی ماه گذشته نوع جدیدی از موشک برای انجام عملیات تست شد.

اکنون تمام تمرکز سازمان فضایی ژاپن روی یک لندر هوشمند برای بررسی ماه است. این لندر که به اختصار SLIM نام گرفته، کوچک و سبک است. به طور دقیق‌تر این ابزار فضایی ۲.۴ متر ارتفاع، ۲.۷ متر عرض و ۱.۷ متر طول دارد. وزن آن نیز ۷۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.

آژانس فضایی ژاپن تصمیم دارد تا آن را در فاصله ۱۰۰ متری یک هدف مشخص روی فرود بیاورد.

لندر با کمک یک کاوشگر کوچک به اندازه کف دست که می‌تواند تغییر شکل دهد، تحولات ماه را بررسی می‌کند. کاوشگر کوچک با همکاری یک شرکت اسباب بازی ساخته شده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا