فناوری اطلاعات

ایجاد رفاه مردم جهان در سایه نوبل کشورهای اسلامی



رئیس رقابت علمی کنز و عضو هیأت مدیره بنیاد مصطفی (ص)، با اشاره به جزئیات برگزاری رقابت کنز گفت: در این رقابت از دانشمندان خواسته می شود ایده های خود را در ویدئوهای ۵ دقیقه ای ارسال کنند. این ایده ها ابتدا غربالگری می شود و بعد از ارزیابی بین آنها انتخاب بعدی از بین آنها صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا، سعید سهراب پور در  مراسم اختتامیه اینوتکس و تقدیر از برگزیدگان کنز، با اشاره به تاریخچه جایزه مصطفی (ص) ، از این جایزه با عنوان نوبل کشورهای اسلامی ذکر کرد و گفت: بنیاد جایزه مصطفی، غیر از اعطای این جایزه، فعالیت های جنبی دیگری را  برگزار می کند که نشست های استپ یکی از این برنامه هاست که با هدف ارتباط بیشتر دانشمندان جهان اسلام با همدیگر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نشست‌های استپ همزمان با چهار دوره جایزه مصطفی (ص) در تهران برگزار شده است، افزود:  در سال هایی که جایزه در ایران برگزار نشد، در دانشگاه های کشورهای دیگر برگزار شده است‌. 

سهراب پور،  رقابت علمی کنز را یکی از این فعالیت‌های این بنیاد نام برد و ادامه داد: جایزه کنز به طور اختصار به معنای کاربرد علم و دانش در جامعه با علامت اختصاری (KANS ) برای دانشمندان زیر ۴۵ سال کشورهای اسلامی با هدف یافتن راه حل برای چالش های جامعه بشری برگزار می شود.

رئیس رقابت علمی کنز و عضو هیأت مدیره بنیاد مصطفی (ص)، یادآور شد: در این رقابت از دانشمندان خواسته می شود ایده های خود را در قالب ویدئوهای ۵ دقیقه ای ارسال کنند. این ایده ها ابتدا غربالگری می شود و بعد از ارزیابی بین آنها انتخاب بعدی از بین آنها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: امسال ۸۸۱ اثر از ۲۲ کشور به دبیرخانه رسید که از این تعداد ۴۵۰ اثر در بخش آزاد و ۴۳۱ اثر در بخش ۷۸ چالش از ۱۶ پاویون بین المللی ارائه شده بود.

سهراب پور، اضافه کرد:  بعد از انتخاب اولیه کاندیداها و ارزیابی، در مرحله دوم ۲۰ نفر از ۱۲ کشور از جمله کشورهای ایران، مالزی، اردن، پاکستان برونئی، هند، ویتنام، قطر، آذربایجان، هند، اردن و عمان انتخاب و معرفی شدند و در داوری نهایی ۶ نفر که به شکل برخط ایده های خود را برای داوران معرفی کردند، برگزیده شدند.

وی افزود: بعد از یک سال تلاش دبیرخانه و همکاری ۱۰۰ داور با دبیرخانه بهترین آثار انتخاب و ۶ برگزیده امروز معرفی و تجلیل شدند.

 وی با بیان اینکه امسال پارک فناوری پردیس، همراه اول فولاد مبارکه و بانک رسالت حامیان این رویداد علمی بودند، اظهار امیدواری کرد این رویداد رشد و توسعه یافته و در سایه آن رفاه و زندگی مردم جهان بهتر شود.

در ادامه این مراسم مهدی صفاری نیا، رئیس پارک علم و فناوری پردیس و بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) و سعید سهراب پور و حسن ظهور عضو هیات مدیره جایزه مصطفی (ص)، ابراهیم حاج ابراهیمی عضو هیات مدیره و علی عمرانی مدیر اجرایی جوایز برگزیدگان را اهدا کردند.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا