اخبار سایت

اینترنت استارلینک از نیمه دوم ۲۰۲۴ عرضه عمومی می‌‌شود



بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه نوشت: دارایی‌های استارلینک در تدارک برای عرضه اولیه عمومی، به زیرمجموعه تحت مالکیت کامل انتقال یافته‌اند که این مجموعه را در آستانه عرضه اولیه عمومی، آماده جداسازی می‌کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، خبر عرضه اولیه عمومی استارلینک پس از آن منتشر شد که ایلان ماسک، اوایل نوامبر در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد نقدینگی استارلینک اکنون به وضعیت سر به سر رسیده است. کار عالی توسط یک تیم فوق العاده. استارلینک اکنون بخش عمده ماهواره های فعال است و تا سال آینده، اکثر ماهواره ها را به صورت جمعی از زمین، به فضا ارسال خواهد کرد.

ماسک سالیان متمادی درباره چشم انداز عرضه اولیه عمومی استارلینک صحبت کرده اما زمان آن نامعلوم مانده است. با این حال، این میلیاردر در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد زمانی که این شرکت بتواند وضعیت نقدینگی معقولی را پیش بینی کند، آماده چنین اقدامی می‌شود. اظهارات مذکور می‌تواند نشانه آن باشد که عرضه اولیه عمومی استارلینک نزدیک خواهد بود.

ران بارون، سرمایه گذار میلیاردر جمعه گذشته به شبکه سی ان بی سی گفت: انتظار دارد اسپیس ایکس، عرضه اولیه عمومی استارلینک را در سال ۲۰۲۷ انجام دهد.

به گفته منابع آگاه، استارلینک در سال ۲۰۲۴، بیش از ۱۰ میلیارد دلار از کل فروش اسپیس ایکس را به خود اختصاص خواهد داد. ماسک گفته است که درآمدزایی کسب و کار پرتاب موشک محدودیت دارد اما استارلینک در نهایت می‌تواند به درآمد ۳۰ میلیارد دلار در سال برسد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اسپیس ایکس اکنون ۱۵۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا