اخبار سایت

فروش ناامیدکننده آیفون در چین



تحلیلگران بانک جفریز اعلام کردند جدیدترین گوشی آیفون اپل، سال گذشته شروع بسیار ضعیفی در چین داشت و کاهش فروش آن بر مبنای سالانه، به ۳۰ درصد رسیده است. این در حالی است که بازار تلفن همراه چین در دسامبر رشد کرد و هواوی با عرضه گوشی جدید میت ۶۰، سریع‌ترین رشد را داشت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، هواوی چند هفته پیش از آغاز فروش آیفون ۱۵ در سپتامبر، گوشی میت ۶۰ پرو را معرفی کرد که در ساخت آن از پردازنده چینی استفاده شده و باعث جلب مصرف کنندگانی شد که پیش از این، طرفدار آیفون بودند. جفریز برآورد کرد که هواوی، ۳۵ میلیون دستگاه تلفن هوشمند در سال ۲۰۲۳ عرضه کرده و محدودیت‌های عرضه، مانع عرضه بیشتر از این میزان شده است.

اپل در دسامبر شاهد کاهش دو رقمی حجم فروش بود و جفریز کاهش مشابهی را برای سال ۲۰۲۴ پیش بینی کرد. تخفیف فروش آیفون اپل، هفته گذشته در سراسر سکوهای فروش آنلاین، افزایش یافت و میانگین قیمت فروش کاهش یافت بدون این که محرک رشد فروش شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سهم بازار اپل در چین پس از تحریم‌های آمریکا علیه هواوی که دسترسی این شرکت به قطعات مورد نیازش را قطع کرد، افزایش یافت. این غول چینی با بازگشت به رقابت، شاهد احیای سهمش در بازار تلفن هوشمند شده و اکنون سرگرم ساخت اکوسیستم نرم افزاری خود برای رقابت با اندروید آلفابت و iOS اپل است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا