اخبار سایت

تردز ترافیک کاربران توییتر را کم کرد



“تردز” چهارشنبه گذشته در آمریکا راه اندازی شد و از سوی مدیران شرکت متا پلتفرمز از جمله آدام موسری، مدیر اینستاگرام، به عنوان یک میدان عمومی مثبت‌تر برای گروه‌هایی که هرگز واقعا از توییتر استقبال نکردند، توصیف شده است. به نظر می‌رسد کاربران هم از این پلتفرم جدید استقبال کرده‌اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، روز دوشنبه در پستی اعلام کرد: “تردز” در آخر هفته گذشته، به ۱۰۰ میلیون عضو جدید رسید و این تقاضا طبیعی بوده و ما هنوز تبلیغات زیادی انجام نداده‌ایم. نمی‌توان باور کرد که فقط پنج روز، گذشته است.

به نظر می‌رسد توییتر از راه اندازی شدن “تردز”، آسیب دیده است. ماتیو پرنس، مدیرعامل کلودفلر، اسکرین‌شاتی را در توییتر به اشتراک گذاشت که نشان داد ترافیک این پلتفرم، کاهش پیدا کرده است.

طبق آمار سیمیلار وب، ترافیک وب توییتر در دو روز نخست عرضه “تردز”، پنج درصد در مقایسه با هفته قبل کاهش یافت و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد کاهش داشت.

رشد پرشتاب “تردز”، برخاسته از این حقیقت است که با شبکه اجتماعی اینستاگرام شرکت متا پیوند دارد. کاربران می‌توانند با استفاده از نام کاربری خود در اینستاگرام، عضو “تردز”  شوند و دنبال کنندگان خود را در این اپلیکیشن حفظ کنند.

“تردز” بسیار سریع‌تر از اپلیکیشن چت جی‌پی‌تی شرکت OpenAI که پس از دو ماه از آغاز انتشار، به ۱۰۰ میلیون کاربر ماهانه فعال رسیده بود، به این نقطه عطف دست پیدا کرد.

اپلیکیشن “تردز” فضای زیادی برای رشد دارد و  به دلیل پیچیدگی مسائل رگولاتوری در اروپا، هنوز در این منطقه عرضه نشده است. اگر “تردز”  بتواند کاربران خود را حفظ کند، می‌تواند موقعیت خود را به عنوان رقیب جدی توییتر که در سه ماهه گذشته، ۲۳۸ میلیون کاربر روزانه فعال داشت، تحکیم کند.

به نظر می‌رسد ایلان ماسک که مالک توییتر است، نگرانی جدی نسبت به “تردز”  پیدا کرده و الکس اسپیرو، وکیل او، در نامه‌ای به متا، این شرکت را متهم کرده است به شکل غیرقانونی از اسرار تجاری توییتر استفاده کرده است.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، ماسک و زاکربرگ در آخر هفته گذشته به انتقاد شدید از یکدیگر پرداختند و زاکربرگ، سبک توییت ماسک را مسخره کرد در حالی که ماسک، زاکربرگ را با یک نام تحقیرآمیز، خطاب کرد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا