اخبار سایت

پرونده ویلموتس بزرگترین ابهام مالی فدراسیون/ در انتظار رای نهایی


به گزارش خبرنگار مهر، مجمع عمومی عادی فدراسیون فوتبال رأس ساعت ۱۱ صبح امروز به صورت آنلاین با حضور مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال، اعضای هیأت رییسه و ارکان اجرایی و اداری در سالن همایش‌های مرکز ملی فوتبال برگزار شد. 

گزارش دبیرکل در مورد عملکرد فدراسیون

هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال به عنوان دبیر مجمع به همراه مهدی تاج ریاست محترم مجمع در این جایگاه حضور داشت. ممبینی با اشاره به دستاوردهای فدراسیون فوتبال در یک سال اخیر به موفقیت های تیم های فوتبال پایه، بانوان، فوتبال ساحلی و فوتبال اشاره کرد و سپس به ورود VAR استفاده و اعلام کرد که در دربی ۱۰۳ مورد استفاده قرار می گیرد. 

دبیرکل فدراسیون افزود: نمایندگان AFC و فیفا به صورت آنلاین حضور دارند. با تمام سختی ها با حضور پررنگ بانوان در مسابقات توانستیم با هدایت آقای تاج به موفقیت هایی دست پیدا کنیم. فدراسیون فوتبال تعطیلی ندارد و می بینید که در ایام نوروز ۱۴۰۳ بازی هایی را مقابل ترکمنستان داریم. طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال برای صرفه جویی هزینه ها و درک دشواری مسیرها با توجه به حلول ماه مبارک رمضان به صورت آنلاین برگزار کردیم. 

تاج: فوتبال ایران شرایط خوبی دارد

مهدی تاج در ابتدای صحبت خود ضمن خیر مقدم به اعضای مجمع و تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ارزیابی من این است که فوتبال ایران شرایط خوبی در کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC و فیفا دارد و نمایندگان کشورمان در کمیته های مختلفی از AFC حضور دارند تا در تصمیماتی که گرفته می شود تصمیمات مورد نیاز برای کشورمان به سرانجام برسد.

۱۶ نماینده داریم 

او ادامه داد: تدوین اساسنامه جدید AFC اتفاق مهمی است و برای هر کشوری مهم است که یک نماینده در AFC داشته باشد و از ایران محمدرضا براتی حضور دارد. در کمیته استیناف AFC بیگلری از ایران رییس آن است و همچنین در مجموع ۱۶ کمیته کنفدراسیون فوتبال آسیا ما نماینده داریم.

طلا از دست فوتبال ساحلی افتاد

وی ادامه داد: ما در چند مرحله مردم ایران را خوشحال کردیم، یکی از آنها جام جهانی نوجوانان بود که برزیل را بردیم. یکی از آنها جام جهانی قطر بود که ولز را شکست دادیم و یکی از آن ها هم که به تازگی رخ داد سومی تیم فوتبال ساحلی کشورمان بود که با شایستگی هر چه تمام می توانستند به قهرمانی هم برسند اما نشد. مرحوم تختی یک جمله دارد که می‌گفت طلا در دستم بود ولی افتاد. در فوتبال ساحلی طلا در دست ما بود که افتاد. 

در زیرساخت کارهای بزرگی کرده ایم

مهدی تاج ادامه داد: ما در بخش زیر ساختی هم کارهای بزرگی را انجام دادیم و روز گذشته که بود روز رأی گیری بود مجوز ساخت ساختمان فدراسیون فوتبال را گرفتیم. هتل آکادمی مرکز ملی فوتبال هم اکنو در آن حضور داریم یک باز سازی اساسی در آن خواهیم داشت که باعث می شود این جا هم یک سر و شکل خوبی را به خوب بگیرد.

افتتاح هتل ۵ ستاره تیم ملی 

تاج ادامه داد: یک خبر خوشی هم که باید بدهم این است که هتل ۵ ستاره‌ای را در مرکز ملی فوتبال به زودی افتتاح خواهیم کرد که ملی پوشان بزرگسالان فوتبال برای بازی با ترکمنستان از آن استفاده خواهند کرد. با افتتاح این هتل دیگر از نظر اقامت تیم های ملی بی نیاز خواهیم شد و هتلی را هم که قبلا داشتیم را می‌توانیم با برنامه‌ریزی از آن درآمدهای اقتصادی کسب کنیم.

مهدی تاج خاطر نشان داد: مجمع فدراسیون فوتبال به دلیل اینکه به ماه مبارک رمضان رسیده بودیم تصمیم بر این شد که این مجمع به صورت آنلاین برگزار کنیم. خود کنفدراسیون فوتبال آسیا هم که بیشتر اوقات جلسات و مجامع خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کند تصمیمی دارد در خردادماه به صورت حضور این مجمع را برگزار کند، چرا که قرار است تصیمات بسیار مهمی گرفته شود. با توجه به کارهایی داریم امیدوارم در آینده طوری برنامه ریزی شود که مجمع عمومی به صورت حضوری برگزار شود.

پرونده ویلموتس بزرگترین ابهام مالی فدراسیون

در ارایه گزارش مالی فدراسیون فوتبال که از سوی حسابرس مستقل بیرونی ارایه شد دو مورد ابهام وجود داشت که یکی از آنها مربوط به پرونده بدهی فدراسیون فوتبال به مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی ایران است. 

حسابرس مستقل فدراسیون با قرائی گزارش های مالی تمام اسناد مالی فدراسیون را شفاف دانست ولی در خصوص بدهی فدراسیون به مارک ویلموتس که منجر به دریافت دو میلیون یورو از یک شرکت پتروشیمی صحبت شد، ابهام وجود داشت. 

رحمانی نیا رییس کمیته حسابرسی پس از گزارش حسابرس مستقل گفت: گزارش حسابرس مشروط است. اگر دو بند مربوط به بدهی دو میلیون یورویی را نداشتیم شرایط متفاوت بود. اگر بتوانیم این مشکل را حل کنیم گزارش حسابرس مستقل عالی خواهد شد.

مشکلات بدهی های ارزی فدراسیون

وی ادامه داد: دارایی ها و بدهی های ارزی فدراسیون مورد بحث است. اگر نگاه کنیم می بینیم این موضوع ناشی از طلب های AFC و فیفا است که این مطالبات به خاطر محدودیت های مالی کشور در دسترس نیست‌.

درباره دعوی حقوقی با شرکت پتروشیمی باید گفت دو میلیون یورو از شستا قرض گرفته می شود. فدراسیون به طور ریالی این بدهی را  کاملا پرداخت کرده است اما شستا طرح دعوی ارزی می کند و اتفاقی که می افتد این است که فدراسیون به موقع در مراجع قضایی شرکت نمی کند و رای بر صدور دو ساختمان صادر می شود. این پرونده در ماده ۴۷۷ آیین نامه کیفری بار دیگر در حال بررسی است و ما خیلی امیدواریم رای به نفع فدراسیون شود. به همین خاطر طبق اعلام حسابرس مستقل مسایل مالی فدراسیون در هاله ای از ابهام قرار گرفته چرا که هنوز رای قطعی صادر نشده است.

دیگر اتفاقات مجمع

گزارش حسابرس مستقل با کسب ۵۶ رای معتبر به تصویب رسید.

مریم منظمی برای کسب نایب رئیس سوم(بانوان) با کسب ۳۴ رای ماخوذه به حد نصاب لازم نرسید.

آیین نامه مالی معاملاتی با کسب ۶۰ رای معتبر مأخوذه به تصویب مجمع عمومی عادی رسید.

همچنین ضرورت احداث ساختمان جدید فدراسیون فوتبال با ۵۹ رای معتبر ماخوذه به تایید مجمع رسید.

مهدی تاج در پایان از عملکرد منظمی تقدیر و تشکر کرد و عنوان داشت حق مجمع را باید قانونی دانست.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع خبر

دکمه بازگشت به بالا