فناوری اطلاعات

توسعه فناوری‌های نوظهور در زیست‌بوم فناوری اطلاعات



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، این نشست امضای تفاهم نامه امروز دوشنبه ۱۳ شهریور ماه جاری با حضور دکتر خیاطیان رئیس صندوق نوآوری، دکتر دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و مدیرعامل یکی از شرکت‌های ارتباطاتی برگزار شد.

این توافق‌نامه همکاری به منظور پاسخگویی اثربخش به نیازهای فناورانه در زیست‌بوم فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزایش عمق بومی‌سازی در توسعه و تولید زیرساخت‌های حیاتی و گلوگاهی هسته شبکه، امنیت و صیانت از داده‌ها و اطلاعات، توسعه فناوری‌های نوظهور نظیر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و کوانتوم و ایجاد زمینه‌های استقلال در توسعه شبکه ملی اطلاعات میان طرفین امضا شد.

موضوع این توافق‌نامه، تسهیل و حمایت از ایجاد، توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری الکترونیک و میکروالکترونیک در زیرساخت‌های حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل زیرساخت‌های گلوگاهی و حیاتی ارتباطات موجود مخابرات سیار، زیرساخت‌ها و تجهیزات نسل پنجم و ششم مخابرات سیار، زیرساخت‌های شبکه و ارتباطات اینترنت اشیا و همچنین تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مذکور است.

براساس این توافق‌نامه قرار است بنا بر قانون جهش تولید دانش‌بنیان، یکی از اپراتورهای تلفن همراه از ظرفیت معافیت مالیاتی در راستای حمایت از تکمیل زنجیره ارزش، توسعه محصولات جدید و افزایش مقیاس و تولید انبوه محصولات دانش‌بنیان استفاده کند.

جذب سرمایه سازمان‌های توسعه‌ای جهت توسعه تولیدات دانش‌بنیان حوزه‌های ذکرشده با عاملیت صندوق نوآوری و ایجاد ظرفیت صادرات محصولات و دارایی‌های فکری تولیدشده در این حوزه، از دیگر موارد مطرح در این توافق‌نامه است.

افزایش و ضریب‌بخشی به تأمین مالی در کلان‌پروژه‌های مربوط به توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری الکترونیک و میکروالکترونیک زیرساخت‌های حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و ایجاد ظرفیت تأمین مالی این صندوق با مشارکت شبکه بانکی و بازار سرمایه کشور مطابق بند الف ماده ۱۷ قانون جهش تولید دانش‌بنیان تا سقف سه برابر آورده سرمایه یکی از اپراتورهای تلفن همراه دیگر موضوع این توافق‌نامه سه‌جانبه بود که به امضا رسید.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا