اخبار سایت

سرویس‌های مایکروسافت و اپل زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا




کمیسیون اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی تحقیقاتی جدید آغاز کرد تا مشخص شود آیا موتور جستجوی بینگ، ادج و سرویس تبلیغات این شرکت و همچنین آی مسج(iMessage) اپل باید مشمول قانون بازارهای دیجیتال (DMA) شوند یا خیر.

به گزارش ایتنا از مهر، این تحقیقات پس از آن صورت گرفت که شرکت‌ها رگولاتور رقابت اتحادیه اروپا را برای برچسب زدن این سرویس ها به عنوان پلتفرم های هسته ای تحت قانون DMA به چالش کشیدند.

طبق قانون DMA مایکروسافت، اپل، گوگل، آمازون، متا پلتفرمز و بایت دنس و فروشگاه های اپ آنها باید به اپلیکیشن های طرف ثالث اجازه فعالیت دهند و همچنین باید فرایند انتقال بین اپلیکیشن های پیش فرض با برنامه های رقیب برای کاربران ساده تر شود.

کمیسیون اتحادیه اروپا پرسشنامه هایی را در اوایل ماه جاری به رقبای مایکروسافت و اپل و کاربران آنها ارسال کرد تا اهمیت ۳ سرویس شرکت نخست و آی مسج را در قیاس با سرویس های رقیب رده بندی کند.

به گفته افراد آگاه از امر، ناظر اتحادیه اروپا از دریافت کنندگان پرسشنامه پرسیده است آیا نکته خاصی در سرویس های عنوان شده وجود دارد که کاربران به آن متکی هستند و همچنین آیا این برنامه ها با اکوسیستم شرکت ها متناسب است یا خیر.

پاسخ دهندگان کمتر از یک هفته فرصت داشتند تا در این زمینه بازخورد فراهم کنند. کمیسیون اتحادیه اروپا می خواهد تحقیقات خود را طی ۵ ماه تکمیل کند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا