اخبار سایت

آخرین آمار استفاده کاربران از خدمات دولت هوشمند



در راستای کاهش مراجعات مردمی به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی و صرفه‌جویی در وقت، سامانه «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» در دولت سیزدهم راه اندازی شد.

به گزارش ایتنا از مهر، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی sso.my.gov.ir یکی از سرویس‌های الکترونیک، ارائه خدمات دولت است که در زمینه امور اقتصادی، بهداشت و درمان، تفریح، فرهنگ، مذهب، آموزش، حمایت اجتماعی و امور عمومی خدمات ارائه می‌دهد به طوری که با یک بار احراز هویت در این سامانه از تمامی خدمات دولتی به طور رایگان می‌توان استفاده کرد.

با توجه به اینکه اکنون ۹۸ درصد دستگاه‌های دولتی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت شده‌اند اکثر مردم برای استفاده از خدمات مورد نیاز خود از این سامانه استفاده می‌کنند.

براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۵ دستگاه که بیشترین آمار استفاده از سوی کاربران را داشته شامل وزارت راه و شهرسازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، درگاه ملی مجوزهای کشور-وزارت اقتصاد و دارایی- و سازمان تأمین اجتماعی می‌شود که جزئیات آن به شرح زیر است:

۱۷۹,۷۶۰,۴۹۰ پنجره واحد وزارت راه و شهرسازی

۷۲,۶۳۹,۴۶۵ سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

۱۱۷,۴۵۵,۷۰۱ درگاه پیشخوان وزارت آموزش و پرورش

۲۹,۳۳۳,۵۴۸ درگاه ملی مجوزهای کشور -وزارت اقتصاد و دارایی- کاربران حقیقی

۲۸,۰۶۶,۵۶۱ پنجره واحد سازمان تأمین اجتماعی

به گزارش مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از این با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات برای هوشمندسازی ارائه خدمات دولت گفته بود: امروز بیش از ۲۷ میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت نام کرده‌اند و از بیش از سه هزار خدمت دولتی که از طریق این پنجره ارائه می‌شود بهره می‌گیرند.

وی افزود: در هفته جاری هم در قالب مواد برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که تا پایان برنامه هفتم توسعه باید صد درصد خدمات دولت به‌صورت هوشمند، یعنی بدون مراجعه حضوری، بدون ارسال مدرک و بدون مداخله انسانی و از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به مردم ارائه شود که با تحقق آن مردم می‌توانند طعم شیرین فناوری را احساس کنند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا