اخبار سایت

وبگردی امن‌تری را تجربه کنید



اکنون بسیاری از کارهای مهم و ضروری از طریق اینترنت انجام می‌شود. خریدهای اینترنتی، انتقال وجه، رد و بدل کردن اطلاعات و تصاویر خصوصی و غیره.  بنابراین هک شدن حساب‌های اینترنتی می‌تواند زیان‌های بزرگ و غیرقابل جبرانی را برای کاربران در پی داشته باشد. وب‌سایت پلیس فتا به نکاتی جهت حفظ امنیت در فضای مجازی اشاره کرده که رعایت آنها می‌تواند به حضور در این فضا کمک کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وقتی از مرورگرها در حالت عادی استفاده می‌کنید تاریخچه وب گردی شمارا ذخیره می‌کنند پس باید برای حفظ امنیت خودتان هرازگاهی این تاریخچه را پاک‌کنید، این حالت باعث می‌شود تاریخچه، کوکی‌ها و داده‌های مرورگر شما پس از بستن پنجره مرورگر پاک شوند. 

برای این‌که بتوانید در حالت کاملاً امن وب گردی کنید، کافی است از حالت مخفی مرورگر استفاده کنید؛ در این صورت هیچ‌گونه اطلاعاتی از وب گردی شما در هیچ جا ذخیره نمی‌شود و پس از بستن مرورگر تمام اطلاعات وب گردیتان از بین می‌رود، بدون نیاز به پاک کردن هیستوری یا تاریخچه مرورگر.

در همین رابطه، علی‌اصغر زارعی-مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی در گفت و گو با ایسنا توضیح داد: در مرورگر Chrome این قابلیت به اسم Incognito است که برای استفاده از این قابلیت کافی است  مرورگر کروم را بازکنید و در منوی مرورگر گزینه New Incognito Window را انتخاب کنید بعد از باز کردن کروم، کلیدهای Ctrl+Shift+N را به‌صورت هم‌زمان فشار دهید تا اینکه صفحه Incognito برایتان باز شود.

وی افزود: در مرورگر Firefox نیز لازم است وارد منو شوید و گزینه New Private Window را انتخاب کنید، همین‌طور می‌توانید با زدن هم‌زمان کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+P صفحه موردنظر را بازکنید.

این کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره سایر مرورگرها اظهار کرد: در مرورگر Safari لازم است کاربر وارد منوی وارد منوی File شود و گزینه New Private Window را انتخاب کتد و همین‌طور می‌توان با زدن هم‌زمان کلیدهای ترکیبی Ctrl+Command+N صفحه موردنظر را بازکنید. از سوی دیگر برای  مروگر Edge هم لازم است وارد منوی این مروگر شوید و گزینه New Inprivate Window را انتخاب کنید و دکمه‌های Ctrl+Shift+P را هم‌زمان فشار دهید تا پنجره مخفی این مرورگر برایتان باز شود

بنابراین توصیه می شود اگر در اینترنت زیاد وب گردی می‌کنید، حتماً از حالت امن مرورگرتان استفاده کنید.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا