اخبار سایت

گوگل حافظ امنیت رمزعبور کاربران آیفون!


اپل و گوگل در مورد بیشتر محصولات الکترونیکی رقیب سرسخت یکدیگر هستند، اما خوشبختانه، در زمینه تامین امنیت داده‌ها برای کاربران یکدیگر مانند رقیب عمل نمی‌کنند و توجه ویژه به این مقوله دارند.

به گزاش ایتنا، این موضوع در گذشته زمانی که تیم مهندسی امنیتی اپل یک آسیب پذیری امنیتی جدی را در مرورگر کروم کشف کردند، دیده شده بود و اکنون، گوگل تایید کرده است که در حال تلاش برای بهبود امنیت کاربران کروم در سیستم عامل iOS برای آیفون است.

این پیشرفت‌ها از طریق به‌روزرسانی Password Checkup انجام می‌شود که توانایی علامت‌گذاری گذرواژه‌هایی که استفاده می‌کنید را دارد، در صورتی که مشخص شود گذرواژه‌ها به خطر افتاده‌اند و در دارک وب مورد استفاده مجرمان سایبری و هکرها قرار می‌گیرند.

گوگل در حال اضافه کردن دو قابلیت جدید به Password Checker برای کاربران کروم در دستگاه‌های اپل است. اولی هشداری برای پسوردهای ضعیف و دیگری برای رمزهای عبوری که قبلا استفاده شده‌اند.

Password Checker هنگامی که مشکلی را در گذرواژه‌هایی که وارد می‌کنید تشخیص دهد، هشداری را در کروم نشان می‌دهد، اگرچه می‌توان از آن به‌صورت مستقل نیز استفاده کرد. برای بررسی گذرواژه‌های خود بدون وارد کردن آنها هنگام ورود به سیستم آنلاین، به تنظیمات کروم بروید و گزینه بررسی ایمنی را انتخاب کنید.
 

جلوگیری از افتادن در دام فیشینگ

جسیکا باوا، مدیر محصول گوگل کروم و جاناتان لی، مدیر محصول مرور ایمن گوگل، در بلاگ محصولات گوگل کروم می گویند که گوگل در حال معرفی گذرواژه های محافظتی جدید در کروم برای iOS به عنوان راه دیگری برای کمک به کاربران برای وبگردی ایمن است.

 

گوگل همچنین اقدامات جدیدی را برای ویگردی ایمن، از جمله حفاظت از URL در لحظه و حفظ حریم خصوصی، برای هرکاربری که از کروم در رایانه یا iOS استفاده می‌کند، انجام می‌دهد.

به گفته این غول آمریکایی، کاربران اندروید باید تا اواخر این ماه منتظر بمانند تا به این ویژگی‌ها دست یابند. انتظار می‌رود قابلیت‌های جدید تا 25 درصد از حملات فیشینگ جلوگیری کند.
 

دریافت هشدار برای تغییر رمز عبور

اخیرا گوگل یک راهنمای آنلاین بسیار مفید برای کاربران iOS در مورد نحوه دریافت هشدار برای تغییر رمز عبور خود منتشر کرده است. این قابلیت شما را در هفت مرحله، از باز کردن برنامه کروم در آیفون تا  آماده شدن برای دریافت هشدارهای امنیتی راهنمایی می‌کند.

در این زمینه، گزینه از پیش نصب‌شده مرورگر سافاری، همراه با سایر ویژگی‌های iOS، تقریباً تمام ویژگی‌های حریم خصوصی و امنیتی را که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، ارائه می‌کند، اگر به اکوسیستم آنلاین گوگل متعهد باشید، اگرچه این سؤال را ایجاد می‌کند که چرا باید از آن استفاده کنید. آیفون، به روز رسانی های جدید اعلام شده باید به گرمی استقبال شود.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا