فناوری اطلاعات

سرمایه‌گذاری ۴۳۰ میلیاردی روی طرح‌های فناورانه جشنواره شیخ‌بهایی



رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: شرکت های بزرگ در دو دوره قبل جشنواره شیخ بهایی در مجموع ۴۳۰ میلیارد ریال روی طرح ها سرمایه گذاری کرده اند.

به گزارش ایسنا، قاسم مصلحی امروز در نشست خبری هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را پایه گذار پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در ایران دانست و گفت: امروز بیش از ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در شهرک وجود دارند. بیش از ۸۵۰۰ نفر در این شهرک مشغول کار و ۵۰۰ نفر از این تعداد دانش‌آموخته مقطع دکترا هستند.

وی ادامه داد: شهرک علمی و صنعتی اصفهان تعامل خوبی با بخش خصوصی دارد و سعی می کند ارتباط خوبی با عناصر زیست فناوری برقرار کند. سرمایه‌گذاران و فناوران اجزای مختلف زیست بوم فناوری هستند که امسال به فناوران به عنوان مولفه مهم زیست بوم فناوری در جشنواره بیشتر از قبل توجه شده است.

مصلحی با اشاره به رویداد جشنواره شیخ بهایی با تاکید بر اینکه جشنواره شیخ بهایی از سال ۷۷ آغاز شد، ادامه داد: این رویداد در ابتدا دوسالانه بود، بعد هرساله شد و در سال های مختلف اهداف خود را مطابق وضعیت روز تغییر داد. ابتدا اسم این جشنواره کارآفرینی بود و در دوره‌های بعد اسم جشنواره فن‌آفرینی شد.

وی اهداف جشنواره را توجه به فعالیت های فناورانه و دانش بنیان، جهت دهی فعالیت های فناورانه در راستای رفع نیازهای کشور و زمینه سازی برای اثرگذاری بر اقتصاد دانش بنیان برشمرد.

این استاد دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: شرکت‌های صنعتی بزرگ مانند فولاد مبارکه در این دوره جشنواره شیخ بهایی با هدف سرمایه گذاری روی طرح های مختلف حضور دارند و شرکت های بزرگ در دو دوره قبل در مجموع ۴۳۰ میلیارد ریال روی طرح‌ها سرمایه‌گذاری کرده اند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه همزمان با جشنواره گفت: نمایشگاه ۲ بخش دارد. یک بخش دستاوردها را نمایش می‌گذارند و بخش دیگر مختص نامزدها است. یعنی بازدیدکنندگان می‌توانند دستاوردهای نامزدها را ببینند و با آنها گفت و گو کنند.

انتهای پیام 

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا