فناوری اطلاعات

احدی حق دسترسی به اطلاعات مردم را ندارد



وزیر ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات بر ضوابطی که وضع کرده کاملا نظارت دارد و به هیچ وجه احدی حق دسترسی به اطلاعات مردم در پیام‌رسان‌های داخلی را ندارد. خیال مردم عزیز راحت باشد.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فتوای مقام معظم رهبری و قانون هر دو تصریح می‌کند که اطلاعات مردم در فضای مجازی جزو حریم خصوصی محسوب می‌شود دسترسی به آن هم قانونا و هم شرعا اشکال دارد. وزارت ارتباطات بر ضوابطی که وضع کرده کاملا نظارت دارد و به هیچ وجه احدی حق دسترسی به اطلاعات مردم در پیام‌رسان‌های داخلی را ندارد. خیال مردم عزیز راحت باشد.

وی افزود: شائبه‌ای مطرح شد که اتصال پیام‌رسان‌های ایرانی به یکدیگر به حریم خصوصی و رقابت در پیام‌رسان‌ها ضربه می‌زند. این کار جهت‌گیری کلی در فضای بازار دیجیتال جهانی است و باعث افزایش رقابت می شود. دنیا دارد به این سمت حرکت می‌کند.

وزیر ارتباطات یادآور شد: قانون بازار دیجیتال اتحادیه اروپا که روحش رفع انحصار است، تمام پیام‌رسان‌های اروپایی را از اول ژانویه ۲۰۲۴ مکلف به ارائه اتصال متقابل پیام‌رسان‌هاست. جرایم بسیار سختی هم برای اجرانشدن این قانون وضع شده است. مایه افتخار است که در جمهوری اسلامی ایران هم این اتفاق افتاد.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا