اخبار سایت

اطاعت اپل از قوانین چین




اپل قبل از عرضه اپلیکیشن های چینی در این کشور آنها را ملزم می کند مجوز فعالیت از دولت را ارائه کنند. به این ترتیب اپل نیز به جمع رقبای محلی در این کشور پیوست که سیاست مذکور را اجرا می کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، این شرکت آمریکایی از جمعه گذشته توسعه دهندگان اپلیکیشن را ملزم کرده«سوابق ارائه دهنده محتوای اینترنتی (ICP)» را در زمان انتشار اپلیکیشن های جدید در اپ استور ثبت کنند.

ICP یک سیستم ثبت است که وب سایت ها برای فعالیت قانونی در چین باید در آن ثبت نام کنند. بیشتر اپ استورهای بومی از جمله فروشگاه اپ تنستن نیز از سال ۲۰۱۷ میلادی آن را به کار گرفته اند.

توسعه دهندگان نرم افزار برای دریافت مجوزICP باید شرکتی در چین داشته باشند یا با یک ناشر محلی همکاری کنند. همین امر مانع بزرگی برای بسیاری از فعالیت اپلیکیشن های خارجی در چین بوده است.

سیاست آسانگیرانه ICP اپل اجازه می دهد این شرکت میزبان اپلیکیشن های موبایل بیشتری نسبت به رقبای بومی اش باشد. از سوی دیگر شرکت آمریکایی با تکیه بر این روند محبوبیت خود را در چین( سومین بازار بزرگ شرکت پس از آمریکا و اروپا) افزایش داد.

تصمیم اپل پس از آن اجرایی شد که چین در ماه آگوست سال جاری میلادی قوانین نظارتی سختگیرانه تری برای اپلیکیشن های موبایل اعلام کرد. طبق قوانین جدید تمام فروشگاه ها و توسعه دهندگان اپلیکیشن باید جزئیات فعالیت های کسب وکاری خود را به دولت ارائه دهند.

رگولاتورهای چینی هفته گذشته نام نخستین دسته از فروشگاه های موبایل پیرو قوانین را اعلام کردند اما نام اپل میان آنها دیده نمی شد.

پیروی اپل از قوانین جدید چین احتمالا روی دسترسی به هزاران اپلیکیشن در فروشگاه آن در چین تاثیر می گذارد. اپلیکیشن های محبوب خارجی مانند ایکس و غیره نیز احتمالا تحت تاثیر همین قوانین قرار گیرند.

از سوی دیگر اپل با مشکلات دیگری در چین نیز دست و پنجه نرم می کندزیرا دولت این کشور بیش از پیش روی امنیت تاکید دارد و به عنوان مثال برخی از آژانس های دولتی استفاده کارمندان از آیفون را ممنوع کرده اند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا