فناوری های نوین

رفع نیاز آزمایشگاه‌ها با سانتریفیوژ بومی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، محمدرضا حیدری، مدیرعامل شرکت مدرن آزمای پیشرو صنعت زنگان با اشاره به تولید و توسعه فناوری تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی عنوان کرد: سانتریفیوژ رومیزی تولید شده توسط این شرکت دانش‌بنیان در آزمایشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های حوزه زیست‌فناوری، سلولی، مولکولی و سلامت کاربرد دارد و کار جداسازی بافت‌های مختلف نمونه‌های سیال در نمونه‌های آزمایشگاهی را انجام می‌دهد.

این فعال فناور ادامه داد: دستگاه سانتریفیوژ تولیدی شرکت‌با عملکرد منحصر به فرد و بر اساس استانداردهای بین‌المللی با قابلیت چرخش تا سرعت ۵۰۰۰ دور در دقیقه با الکتروموتور براشلس قادر است تا با ایمنی و کارایی بالا، نیاز صنعت آزمایشگاهی کشور را برطرف کند.

رفع نیاز آزمایشگاه‌ها با سانتریفیوژ بومی

حیدری درباره نحوه عملکرد سانتریفیوژ ایران‌ساخت توضیح داد: این دستگاه با استفاده از قانون گریز از مرکز و در اثر چرخش، نمونه‌های بیولوژیک مانند خون را حول محور خود در سرعت‌های مختلف می‌چرخاند و باعث جداسازی و ته نشین شدن مواد مختلف یک مخلوط یا محلول می‌شود.

مدیرعامل مدرن آزمای پیشرو صنعت زنگان، درباره ویژگی‌ها و مزایای این محصول توضیح داد: مهم‌ترین ویژگی این محصول در مکانیزم حرکتی آن است و تمامی قطعات در داخل شرکت طراحی و ساخته شده است؛ علاوه بر در دسترس بودن قطعات این دستگاه، خدمات پس از فروش آن نیز در دسترس مشتریان خواهد بود.

حیدری، با اشاره به مزایای قیمتی و صرفه‌جویی سانتریفیوز ایران‌ساخت گفت: قیمت محصول در مقایسه با محصولات مشابه، ۳۰ درصد ارزان‌تر است ضمن این‌که در مقایسه با محصولات وارداتی ۷۰ درصد ارزان‌تر عرضه می‌شود. قیمت تمام شده این محصول برای مصرف کننده میانگین ۶۰۰ میلیون ریال است در حالی‌که محصول وارداتی دو میلیارد ریال فروخته می‌شود. اختلاف ۷۰ درصدی بین این محصول ونمونه خارجی، صرفه جویی ارزی را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به تولید این محصول دانش‌بنیان و رفع یک نیاز تحریمی کشور، ادامه داد: این تجهیزات تحریمی است و دستگاه‌های آلمانی و آمریکا در حال حاضر وارد کشور نمی شوند و تنها دستگاههای چینی امکان ورود به بازار کشور را دارند. در صورت حمایت‌های مالی و راه اندازی خط تولید مختص تولید این محصول، توانایی تولید سالانه هزار دستگاه از آن وجود دارد.

مدیرعامل شرکت مدرن آزمای پیشرو به دیگر محصولات این شرکت دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در زمینه در حال حاضر محصولاتی همچون سانتریفیوژ رومیزی، هات پلیت استیرر، لوپ استریل و تیشو فلوت آماده ارائه به بازار هستند. همچنین این شرکت طراحی و نمونه سازی محصول رآکتور آزمایشگاهی، طراحی هود لامینار کلاس II، بن ماری سرولوژی، فور حرارتی و روتاتور را نیز در دست انجام دارد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا