اخبار سایت

ايتنا – ChatGPT یک‌ساله شد



البته این ابزار به‌خودی خود، جدید نبوده و براساس یک مدل زبان بزرگ (LLM) ساخته شده بود که قبلا در سال‌های گذشته در حال تکامل بوده است. اما اوپن‌ای آی پیش از آن نسخه GPT۳.۵ را در اوایل۲۰۲۲ ارائه کرده بود و همچنین یک نسخه دقیق از مدل زبان به نام InstructGPT را در ژانویه۲۰۲۲ معرفی کرده بود که خود نسخه‌ای به‌روز شده از مدل زبان GPT-۳ بود. درحالی‌که GPT-۳ به‌دلیل توانایی خود در ایجاد محتوا و مقالات براساس تقاضا، در سال۲۰۲۰ به پوشش خبری اولیه امیدوارکننده‌ای دست یافته، اما در مقایسه با جنجالی که ChatGPT پس از انتشار ایجاد کرد، چیزی نبود.

ChatGPT به‌دلیل توانایی در پاسخگویی به سؤالات کاربر با خروجی زبان طبیعی بسیار دقیق و مختصر، به سرعت محبوب شد. قابلیت‌های ایجاد زبان آن به اندازه‌ای پیچیده بود که برخی استدلال می‌کردند این چت روبات دارای هوش عمومی است.

در هر صورت، اوپن‌ای آی به سرعت حرکت محصول خود را حفظ کرده و در نیمه دوم سال۲۰۲۳ چندین پیشرفت کلیدی را در ChatGPT منتشر کرده است. شاید مهم‌ترین ویژگی این چت بات در سپتامبر۲۰۲۳ منتشر شده باشد، زمانی که این شرکت اعلام کرده ChatGPT می‌تواند در زمان واقعی به اینترنت متصل شود. این یعنی که دیگر محدود به داده‌های آموزشی گرفته شده قبل از سپتامبر۲۰۲۱ نیست.

منبع: همشهری آنلاین

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا