اخبار سایت

تهیه نقشه مناطق مسکونی مریخ برای ساخت شهرک‌های آینده



این مریخ‌‌نورد، علاوه بر هلیکوپتر اینجیونیتی، مجموعه‌ای از ابزارهای علمی را نیز با خود حمل می‌کرد که برای جستجوی نشانه‌های احتمالی از یک حیات باستانی طراحی شده بودند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، یکی از این ابزارهای آزمایشگاهی، «موکسی» نام داشت که به طور اختصاصی برای استخراج اکسیژن از اتمسفر مریخ به این سیاره فرستاده شده بود. این ابزار موفق شد طی مدت بیش از دو سال، از جو سرشار از دی اکسید کربن مریخ، اکسیژن استخراج کند. به گزارش سی‌ان‌ان‌، این آزمایش که به تازگی به پایان رسیده است فراتر از حد انتظار ناسا ظاهر شد و قابلیت‌های آن نشان داد که می‌توان اکسیژن لازم برای بقا و حفظ حیات و همچنین تامین سوخت موشک را در خود مریخ به دست آورد و نیازی نیست که اکسیژن لازم را از زمین به سیاره سرخ منتقل کنیم.

اگرچه این کافی نیست و فضانوردان آینده برای اینکه برای مدت طولانی در مریخ بمانند، به تجهیزات و امکانات لجستیکی به مراتب بیشتری نیاز دارند.

 


 

کجای مریخ برای شهرک‌سازی مناسب است؟




این خیلی خوب است که پیش از هر سفر طولانی، نقشه و پیش‌بینی آب و هوای مقصد خود را بررسی کنید. این موضوع درباره مهاجرت و سفر انسان به مریخ نیز صادق است. در واقع این همان هدفی است که محققان دانشگاه نیویورک ابوظبی قصد دارند با نقشه مریخ انجام دهند. این پروژه، هزاران تصویری را که کاوشگر «امید» امارات متحده عربی ثبت کرده با یکدیگر ترکیب کرده و یک نقشه رنگی دقیق از کل سیاره سرخ ساخته است. فضاپیمای اماراتی امید، از سال ۲۰۲۱ تا کنون در حال گردش به دور سیاره سرخ است.

نقشه کامل مریخ می‌تواند برای بررسی الگوهای آب‌وهوایی، شناسایی منابع و همچنین مکان‌های فرود ایمن برای فضانوردان آینده استفاده شود.

دیمیترا آتری، مدیر گروه تحقیقاتی مریخ این دانشگاه می‌گوید: «ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما شاید سفر به مریخ و حتی زندگی در آنجا در آینده برای بسیاری از مردم رایج باشد.»

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا