اخبار سایت

قوانین جدید استرالیا برای پلتفرم‌های دیجیتال



کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا(ACCC) در جدیدترین گزارش خود برای «استعلام خدمات پلتفرم دیجیتال» به نگرانی هایی اشاره کرده که مربوط به گسترش این پلتفرم ها و بیشتر شدن ریسک رفتارهای مخرب از سوی آنها مانند جمع آوری گسترده داده و عملکردهایی است که باعث گرفتار شدن مشتری در یک سرویس خاص و محدودسازی گزینه های انتخابی آنها می شود.

به گزارش ایتنا از مهر، جینا کاس گاتلیب رییس ACCC در این باره می گوید: اصلاحات پیشنهادی ما شامل درخواست حفاظت از مشتریانی که هدف گرفته شده اند و همچنین کدهای خدماتی مخصوص برای جلوگیری از رفتار ضدرقابتی توسط پلتفرم‌های دیجیتال تعیین‌شده خاص است.

این کمیسیون درباره رفتار ضدرقابتی یافته های خاصی پیدا نکرده اما اعلام کرده پلتفرم‌های دیجیتال با قدرت بازار قابل توجهی می‌توانند از شیوه‌هایی مانند تنظیمات پیش‌نصب و پیش‌فرض برای محدود کردن انتخاب مشتری یا جلوگیری از نوآوری از رقبا استفاده کنند.

۵ پلتفرم دیجیتال ذکر شده به درخواست اظهار نظر رویترز پاسخی نداده اند.

از سوی دیگر ACCC در خصوص جمع آوری داده اعلام کرد این تهیه کنندگان با گسترش فعالیت هایشان دسترسی بهتری به داده های مشتریان ثروتمند خواهند داشت و همیشه سیاست های حفظ حریم خصوصی مشخص نمی کند آیا داده های جمع آوری شده از آنچه برای عملکرد دستگاه یا بهبود محصول لازم است بیشتر است یا خیر.

رگولاتور رقابت استرالیا همچنین پیشنهاد کرده مقابله با کلاهبرداری ها، اپ های مخرب، نقدهای جعلی باید به وظیفه اجباری پلتفرم های دیجیتال تبدیل شود. همچنین ACCC اقدامات و الزامی بیشتر و تأیید قوی تر کاربران تجاری و بررسی ها را نیز پیشنهاد کرده است.

ACCCاعلام کرد باید تضمین شود قوانین رقابت برای واکنش نسبت به چالش های فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی و واقعیت مجازی متناسب هستند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا