دانش و علم

ثبت نام اولیه ۱۷۵ نخبه خارج از کشور برای جایگزینی سربازی تایید شد



به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین میرآبادی در مراسم اعطای کارت پایان دوره پروژه علمی جایگزین خدمت سربازی که امروز در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: تاکنون حدود ۱۷۵ نفر از برترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج از کشور تایید اولیه ثبت نام در سامانه طرح صدور معافیت اخذ کرده اند.

وی افزود: همچنین حدود ۱۱۰ نفر از این تعداد مجوز شروع به کار و انجام طرح های فناورانه خود را در قالب این طرح برای برخورداری از تسهیلات سربازی دریافت کرده اند.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری ادامه داد: امروز دو نفر از این ۵ نفر که از طریق این حمایت‌ها، همکاری خود را با مراکز علمی، پژوهشی و فناورانه داخلی آغاز کرده اند و در طول ماههای گذشته از طرح خود دفاع و طرحی پژوهشی یا فناورانه در راستای انتقال دانش و تکنولوژی روز به کشور داشته اند، موفق به دریافت کارت پایان خدمت خود شدند.

میرآبادی خاطرنشان کرد: این طرح با پیگیری های معاونت علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و حمایت های بی دریغ رهبر معظم انقلاب در پاییز سال ۱۳۹۹ و دستور معظم له به ستاد کل نیروهای مسلح در حال انجام است.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح حمایتی، متقاضیان ساکن خارج از کشور با انجام طرحی پژوهشی یا فناورانه در راستای انتقال دانش و تکنولوژی روز به کشور، راه‌اندازی کسب و کار یا ساخت محصول بدون نیاز به حضور در کشور و دوره آموزشی، کارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی خود را دریافت می‌کنند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا