فناوری اطلاعات

اعتبار پژوهشی و آزمایشگاهی به دانشگاه ها تزریق می شود



ایسنا/آذربایجان غربی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بزودی اعتبار پژوهشی و آزمایشگاهی باهدف تجهیز آزمایشگاه ها به تمامی دانشگاه ها تزریق خواهد شد.

محمد علی زلفی گل ۶ اردیبهشت در شورای اداری دانشگاه ارومیه که در سالن آرتمیای این دانشگاه برگزار شد، افزود: در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۸۷هزار سند بین المللی توسط دانشگاهیان کشور منتشر شد ودر حال حاضر رتبه اول علمی را در منطقه کسب کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب تعداد دانشگاه بسیار محدود و تعداد دانشجو ۱۷۰هزار نفر بود و دانشگاه ها صرفا کارشناس تربیت می کردند، تصریح کرد: در حال حاضر در تمامی استان ها چند دانشگاه مطرح بین المللی داریم. 

وزیر علوم با اشاره جایگاه برتر علم و فناوری کشور و تحول علمی با وجود تحریم ها، خاطر نشان کرد: علم به انسان و جامعه قدرت فرازمینی می دهد و نظام نوین جهانی را علم و فناوری تعیین می کند.

وی با اشاره به اینکه بهترین مکان برای سرمایه گذاری، دانشگاه ها هستند، اظهار کرد: امروزه کشور گشایی ها بوسیله علم انجام می شود و هر حاکمیت عاقلی برای رسیدن به قدرت در علم و عالم و دانشگاه سرمایه گذاری می کند.

وزیر علوم ادامه داد: برای جذب دانشجو در رشته های علوم پایه، قراردادی با بنیاد نخبگان بسته شده که رتبه های زیر ۱۰۰رشته های علوم پایه بورسیه شود و بعد از کسب دکترا به عنوان هیئت علمی دانشگاه ها جذب شوند.

زلفی گل با اشاره به پیشرفت علمی دانشگاه ارومیه خاطر نشان کرد: قرار گرفتن ۹نفر از اساتید دانشگاه ارومیه در جمع یک درصد دانشمندان جهان و دوبرابر شدن تعداد دانشمندان آذربایجان غربی در جمع ۲درصد دانشمندان برتر جهان نشان از این است که در این استان اقدامات خوبی انجام شده است. 

به گزارش ایسنا؛ در ادامه از سرود دانشگاه ارومیه و کتاب کارکردهای فرهنگی واجتماعی پیاده رویی اربعین و سند دومین برنامه راهردی دانشگاه ارومیه با حضور وزیر علوم رونمایی شد.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا