فناوری اطلاعات

تیک تاک از قوانین مالزی اطاعت می کند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سخنگوی شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: تیک تاک به قوانین محلی احترام می گذارد و آماده است اقداماتی برای مقابله با چالش های مطرح شده انجام دهد.

تیک تاک در هفته جاری جلساتی با رگولاتور ارتباطات مالزی برگزار می کند تا تعهد خود را نشان دهد.

فهمی فضیل وزیر ارتباطات مالزی قبلا اعلام کرده بود تیک تاک اقدامات کافی برای مقابله با محتوای توهین آمیز یا گمراه کننده در پلتفرمش برنداشته است. همچنین وی افزوده بود شبکه اجتماعی چینی از چند قانون محلی پیروی نکرده است. البته او به قوانین نقض شده اشاره ای نکرده است.

فضیل پس از برگزاری جلسه با نمایندگان تیک تاک در پیامی در این پلتفرم اعلام کرد پس از شکایت کسب و کارها و آژانس های عمومی و رسانه ها، شبکه اجتماعی چینی باید چالش های مربوط به توزیع محتوا و خرید تبلیغات را حل کند.

پس از تصمیم اندونزی برای توقف تراکنش های مالی در شبکه های اجتماعی و تیک تاک و تحقیق ویتنام درباره محتوای مخرب در این اپ، تیک تاک با فشارهای زیادی در جنوب شرقی آسیا روبرو شده است.

مالزی نیز در ماه های اخیر محتوای آنلاینی که به موضوعات نژادی، مذهبی و سلطنتی می پردازد را سرکوب کرده است در سال جاری میلادی دولت این کشور اعلام کرد اقداماتی قانونی علیه متا(شرکت مادر فیس بوک) انجام می دهد زیرا نتوانسته محتوای مخرب در پلتفرمش را حذف کند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا