دانش و علم

شبکه سازی در حوزه فناوری عامل توسعه تولید است



به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاحیه رویداد تبادل تجربیات علمی و فناوری SCIENCE STEP) شنبه ۸ مهرماه با حضور دانشمندان تراز اول جهان اسلام در سالن اجتماعات سروش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز شد.

شقایق حق جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و همچنین رئیس پنجمین دوره تبادلات علم و فناوری جایزه مصطفی (ص) در حاشیه این رویداد اظهار کرد: شبکه سازی در حوزه فناوری بسیار اهمیت دارد که در واقع عامل توسعه دانش و فناوری مورد نیاز تولید است و برگزاری این رویداد در شهرک نویدبخش اتفاقات خوبی است.

در این رویداد علاوه بر حضور ۱۵۰ دانشمند تراز اول جهان اسلام، مسئولان کشوری و استانی نیز حضور دارند. پروفسور محمد اقبال چودری، برگزیده مقیم کشورهای اسلامی چهارمین دوره جایزه مصطفی (ص) در زمینه شبکه‌سازی علم، فناوری و نوآوری در جهان اسلام در این نشست تحت عنوان «شبکه‌سازی زیست بوم علم، فناوری و نوآوری» ایراد سخن کرد.

محوریت این موضوع در واقع ضرورت، نیازها و فرصت‌های شبکه‌سازی علم، فناوری و نوآوری، شبکه‌سازی علم، فناوری و نوآوری در مواجهه با چالش‌های جهان اسلام، اولویت‌های همکاری علم، فناوری و نوآوری در جهان اسلام است.

پروفسور خالد محمود عراقی از دیگر سخنرانان این برنامه است که در خصوص پاسخ به «در سطح بین‌المللی، ما باید با بقیه ملت‌ها رقابت کنیم. اما چرا رتبه‌بندی کشورهای اسلامی باید پایین باشد» توضیحاتی ارائه دادند. همچنین در مورد اینکه نگه داشتن نخبگان نیاز به محیط آکادمیک مناسب و حمایت مالی دارد و حمایت مالی درواقع سرمایه‌گذاری برای آینده است، مطالبی را عنوان کردند.

گفتنی است، تور بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و فناور و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان و فناور برای حاضران تدارک دیده شده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا