فناوری اطلاعات

حمایت ویژه بنیاد ملی علم ایران از تحقیقات حوزه شیمی زیست‌شناختی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، بنیاد ملی علم ایران (INSF) در نظر دارد با هدف جهت‌دهی علمی و حمایت ویژه از اندیشمندان و محققان برجسته کشور برای ورود و عمق‌بخشی به تحقیقات در عرصه شیمی زیست‌شناختی ( Chemical Biology ) حمایت‌های ویژه‌ای را تا سقف سه‌برابر شرایط عادی سایر طرح‌ها به اندیشمندان و محققان این حوزه ارائه کند.

شیمی زیست‌شناختی حوزه مشترک بین رشته‌های شیمی و زیست‌شناسی است. این حوزه شامل استفاده از تکنیک‌های شیمیایی، تجزیه و تحلیل و اغلب مولکول‌های کوچک تولید شده از طریق سنتز شیمیایی، برای مطالعه و دستکاری سیستم‌های زیستی است. شیمی زیست‌شناختی تلفیقی از رشته‌های بیوشیمی آلی، بیوشیمی، زیست‌شناسی سلولی و فارماکولوژی است.

در این شاخه از علم، برهم‌کنش‌های مواد شیمیایی شامل مولکول‌های کوچک طبیعی مانند لیپیدها، کربوهیدرات‌ها، پپتیدها یا مولکول‌های دارو و فلزات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و جزئیات مکانیسم عملکرد بررسی می‌شود.

عنوان‌های عمده مورد حمایت در این فراخوان شامل مواردی همچون، توسعه پروتئین‌های حسگر فلوئور سنت نیمه‌مصنوعی برای اندازه‌گیری متابولیت‌های کلیدی در سلول‌های زنده، تولید مولکول‌های کوچک برای کنترل عملکرد پروتئین در سلول‌های زنده، مهندسی توابع پروتئین جدید برای کاربردها در پروتئومیکس عملکردی، سنتز نشانگرهای طیف‌سنجی جدید برای کاربرد در زیست‌شناسی سلولی و همچنین مطالعات مکانیکی روی کاندیداهای دارو است.

علاقه‌مندان و متقاضیان می‌توانند به منظور شرکت در این فراخوان با ذکر کد” Sc۴۰۲۱۰۱” نسبت به ارسال طرح خود از طریق سامانه کایپر اقدام نمایند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا