اخبار سایت

سرقت ۸ ترابایت اطلاعات یک شرکت حوزه سلامت



یک گروه هکری که عامل حمله سایبری به شرکت «یونایتدهلث» تلقی می شد، در سایت خود در وب تاریک بیانیه ای منتشر و سریع آن را پاک کرد. این گروه اعلام کرد میلیون ها سوابق حساس از جمله اطلاعات بیمه پزشکی و سلامتی را از شرکت سرقت کرده است.

به گزارش ایتنا از مهر، طبق اسکرین شات هایی از بیانیه گروه هکری Blackcat یا ALPHV در وب تاریک، این گروه اعلام کرد ۸ ترابایت داده از شرکت یونایتدهلث سرقت کرده است.

شرکت مذکور که مرکز نشتی اطلاعات واحد Change Healthcare آن است، نیز اعلام کرده از بیانیه گروه هکری مطلع و مشغول بررسی آن است. گروه هکری مذکور داده ها را از شرکای یونایتدهلث از جمله Medicare، آژانس سلامت پزشکی ارتش، CVS Health و موسسات دیگر سرقت کرده است.

البته هکرها بدون هیچ توضیحی به سرعت بیانیه خود را حذف کردند.

برت کالو یکی از تحلیلگران تشرکت امنیت سایبری Emsisoft اعلام کرد دلایل متعددی وجود دارد که چرا هکرها چنین بیانیه هایی منتشر و سپس آن را حذف می کنند. ممکن است هکرها برای دریافت باج از شرکت مشغول مذاکره با آن هستند یا اینکه مذاکرات وارد مرحله جدیدی شده است. همچنین ممکن است هکرها سعی داشته اند با انجام این کار جلب توجه و کنند و شرکت خدمات درمانی را وادار به مذکره کنند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا