اخبار سایت

کنترل والدین بر رفتار نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی بیشتر می‌شود



متا اعلام کرد که محدودیت‌های جدیدی را در فیس‌بوک و اینستاگرام برای نوجوانان اعمال خواهد کرد تا مانع از ارسال پیام به خصوصی آنها شود.

به گزارش ایتنا از فارس، اینستاگرام تا کنون، بزرگسالان بالای 18 سال را از ارسال پیام به نوجوانانی که آنها را فالو نمی کنند، محدود می کرد. محدودیت های جدید به طور پیش فرض برای همه کاربران زیر 16 سال  و در برخی مناطق جغرافیایی زیر 18 سال اعمال می شود. متا گفت که این موضوع را با یک اعلان به کاربران فعلی اطلاع خواهد داد.

در مسنجر، کاربران فقط از دوستان فیس بوک یا افرادی که در مخاطبین خود دارند، پیام دریافت می کنند.

علاوه بر این، متا همچنین کنترل‌های والدین را با اجازه دادن به آنها برای اجازه یا رد تغییرات در تنظیمات حریم خصوصی پیش‌فرض توسط نوجوانان قوی‌تر می‌کند. قبلاً، وقتی نوجوانان این تنظیمات را تغییر می‌دادند، والدین اعلان دریافت می‌کردند، اما نمی‌توانستند هیچ اقدامی در مورد آنها انجام دهند.

این شرکت مثالی ارائه کرد که اگر یک کاربر نوجوان بخواهد حساب خود را از حالت خصوصی عمومی کند، کنترل محتوای حساس را از «کمتر» به «استاندارد» تغییر دهد، یا تلاش کند کنترل‌هایی را در مورد افرادی که می‌توانند به او پیام ارسال کنند تغییر دهد، والدین می‌توانند او را مسدود کنند.

متا برای اولین بار در سال 2022 ابزارهای نظارت والدین را برای اینستاگرام عرضه کرد.

این شرکت اعلام کرده همچنین در حال برنامه‌ریزی راه‌اندازی قابلیتی است که از دیدن تصاویر ناخواسته و نامناسب نوجوانان در پیام های ارسالی توسط افراد مرتبط با آنها جلوگیری می‌کند. این شرکت اضافه کرد که این ویژگی در چت‌های رمزگذاری‌شده سرتاسری نیز عمل می‌کند.

متا مشخص نکرد که چه کاری برای تضمین حریم خصوصی نوجوانان در هنگام اجرای این ویژگی ها انجام می دهد. همچنین جزئیاتی در مورد آن محتوایی که نامناسب می‌داند ارائه نکرده است.

این شرکت در اوایل این ماه، ابزارهای جدیدی را برای محدود کردن نوجوانان از مشاهده آسیب به خود در فیسبوک و اینستاگرام ارائه کرد.

متا ماه گذشته، یک درخواست رسمی از قانون‌گذاران اتحادیه اروپا دریافت کرد، که از آن خواسته شد جزئیات بیشتری در مورد تلاش‌های متا برای جلوگیری از به اشتراک‌گذاری محتوای بهره کشی جنسی از کودکان ارائه دهد.

در همان زمان، این شرکت با یک شکایت مدنی در دادگاه ایالتی نیومکزیکو مواجه شد در مورد اینکه این شرکت محتوای جنسی را برای کاربران نوجوان و حساب های زیر سن قانونی را برای افراد سوء استفاده گر تبلیغ می کند. در ماه اکتبر، بیش از 40 ایالت آمریکا شکایتی را در دادگاه فدرال در کالیفرنیا تنظیم کردند و گفتند متا محصولاتی را به گونه‌ای طراحی می‌کند که به سلامت روان کودکان آسیب می‌رساند.

این شرکت قرار است در 31 ژانویه(11بهمن) سال جاری به همراه سایر شبکه های اجتماعی از جمله تیک تاک، اسنپ، دیسکورد و ایکس (توئیتر سابق) در برابر سنا در مورد مسائل مربوط به ایمنی کودکان شهادت دهد.

متا پیش از این اعلام کرد که محتوای بیشتری را از نوجوانان در اینستاگرام و فیسبوک مخفی می‌کند، زیرا رگولاتورهای سراسر جهان این شرکت را به محافظت از کودکان در برابر محتوای مضر در برنامه‌هایش موظف کرده اند.

بررسی‌های نظارتی پس از شهادت یکی از کارمندان سابق متا در سنای ایالات متحده که گفته بود این شرکت از آزار و اذیت و سایر آسیب‌هایی که نوجوانان روی پلتفرم‌هایش با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند آگاه بوده، اما نتوانسته علیه آنها اقدام کند، افزایش یافت.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا