اخبار سایت

تبعیت غول‌های فناوری از قوانین اتحادیه اروپا




براساس «قانون بازارهای دیجیتال» (DMA) که نوامبر گذشته اجرایی شد، شرکت هایی با بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال در ماه و ارزش بازاری ۷۵ میلیارد یورو، دروازه بانان اینترنت به حساب می آیند که سرویس های اصلی پلتفرم را ارائه می کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، برتون اعلام کرد یک شرکت کره جنوبی و همچنین بایت دنس مالک تیک تاک نیز اعلام کرده اند واجد شرایط قوانین اتحادیه اروپا هستند.

کمیسیونر بازارهای داخلی اتحادیه اروپا در این باره گفت: اروپا فضای دیجیتال خود را برای محافظت بهتر از شهروندان و همچنین تقویت نوآوری برای استارت آپ ها و شرکت های این منطقه به طور کامل تغییر می دهد.

کمیسیون پس از بررسی اطلاعاتی که شرکت ها فراهم کرده اند و تا ۶ سپتامبر شرکت های دروازه بان اینترنت را تعیین می کند. پس از آن شرکت ها ۶ ماه فرصت دارند تا از قانون بازارهای دیجیتال پیروی کنند.

شرکت هایی که برچسب دروازه بانی اینترنت دریافت می کنند باید قابلیت تعامل بین پیام رسان های خود و رقبایشان را فراهم کنند و به کاربران اجازه دهند خود درباره نصب اپ های پیش فرض روی دستگاه هایشان تصمیم بگیرند.

همچنین این موسسات اجازه ندارند سرویس های خود را به رقبا ترجیح دهند و یا کاربران را از حذف اپ ها و نرم افزارهای پیش فرض منع کنند. اپل و گوگل قبلا با این قانون مواجه شده اند.

شرکت ها برای نقض قانون بازارهای دیجیتال تا ۱۰ درصد درآمد جهانی شان جریمه می شوند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا