اخبار سایت

اتصال چت‌جی‌پی‌تی به لباس با گیره‌های جدید هوش مصنوعی


گیره هوش مصنوعی هیومین (Humane) که امروز (۹ نوامبر) عرضه می‌شود، مستقیم به لباس فرد اتصال می‌‌یابد و قرار است برای تبدیل هر سطحی به صفحه نمایش، یک پروژکتور داشته باشد.  

وجود دوربین و میکروفونی که در این گیره کار گذاشته شده، به معنای آن است که می‌تواند به‌منزله گوشی هوشمند پوشیدنی بدون صفحه نمایش کار کند، و سازندگان آن می‌گویند «از اساس برای هوش مصنوعی ساخته شده است».

نکات افشاشده حاکی از آن است که این گیره هوش مصنوعی ۶۹۹ دلار قیمت دارد و برای دسترسی به مدل‌های هوش مصنوعی توسعه‌یافته مایکروسافت و اوپن ای‌آی که ممکن است حامل نسخه‌ای از ربات چت پرطرفدار چت جی‌پی‌تی باشند، ۲۴ دلار هزینه اشتراک ماهیانه دارد.

«ورج» مدارکی به دست آورده که نشان می‌دهد این گیره دو «تقویت‌کننده باتری»، یک «بلندگو شخصی» و پردازنده کوالکوم اسنپ‌دراگون خواهد داشت. صندوق ورودی ایمیل را خلاصه می‌کند، زبان‌ها را ترجمه می‌کند و با یک «دی‌جی هوش مصنوعی» همراه خواهد بود.
 

هیومین به درخواست اظهارنظر پاسخی نداد، اما اعلام کرده است که گیره هوش مصنوعی را ۹ نوامبر رونمایی می‌کند.

نسخه‌ای از این دستگاه اوایل سال جاری در هفته مد پاریس رونمایی شد که مدل‌ها جعبه‌ مربع کوچکی به یقه لباسشان زده بودند.

عمران چودری، از بنیانگذاران هیومین که ۲۲ سال طراح اپل بوده است، پیش از تشکیل شرکت نوپای خود، در یک سخنرانی «تد» (TED) در ماه مه درباره نحوه کارکرد این گیره به تفصیل صحبت کرد.

نمایشی نشان داد که بنیانگذار این شرکت از طریق این دستگاه، تماسی تلفنی دریافت می‌کند و با استفاده از صفحه نمایش لیزری [مجازی] آن، کف دستش را به صفحه نمایش تعاملی بدل می‌کند.
 

او گفت: «باور داشتیم که هوش مصنوعی نیروی محرکه پشتیبان جهش بعدی در طراحی دستگاه‌ها خواهد بود.»

«این گیره هوش مصنوعی کاملا مستقل است. نیازی نیست گوشی هوشمند یا هیچ دستگاه دیگری به آن مرتبط شود… تعامل این دستگاه با دنیا مثل تعامل شما است – چیزی را می‌شوند که شما می‌شنوید، چیزی را می‌بیند که شما می‌بینید – حفظ حریم خصوصی و ایمنی در اولویت این دستگاه است و کاملا در پس‌زمینه زندگی‌تان محو می‌شود.

هیومین این تجربه را «بدون ‌صفحه نمایش»، «یکپارچه» و «حسی» توصیف کرد.

پیش‌تر در سال جاری، بتانی بونجورنو، از بنیانگذاران هیومین، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت:«رابطه ما با فناوری به شدت درحال تغییر است، و همزمان که دستگاه‌هایمان به امتداد بخش‌هایی از بدن، ذهن و قلبمان بدل می‌شوند، این رابطه شخصی‌تر هم می‌شود.»

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا