دانش و علم

مشمولان بهره‌مندی از وام ۲ میلیاردی خرید مسکن چه کسانی هستند؟



به گزارش خبرگزاری مهر، بنیاد ملی نخبگان در سالی که گذشت بخش عمده فعالیت خود را بر محور فراهم‌سازی بستر مناسب برای افزایش اثرگذاری نخبگان قرار داد. ایجاد شرایط درخور در حوزه معیشت و اشتغال نیز از جمله مهمترین رویکردها بود که بر همین اساس، وام خرید مسکن برای نخبگان به ۲ میلیارد تومان و وام ودیعه مسکن به پانصد میلیون تومان افزایش یافت.

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک مرکزی، نرخ سود تسهیلات ساخت / خرید و ودیعه اجاره مسکن ۲۳ درصد با بازپرداخت تا حداکثر ۲۰ سال برای تسهیلات ساخت / خرید مسکن، و بازپرداخت تا حداکثر ۵ سال برای تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته شده و محاسبه مبلغ اقساط ماهانه، بر عهده بانک‌های عامل است که متقاضی می‌تواند با مراجعه به مدیریت امور شعب بانک‌های عامل، از میزان اقساط اطلاع حاصل کنند.

برگزیدگان شیوه نامه شناسایی و توسعه فعالیت‌های استادیاران جوان (طرح زنده یاد کاظمی آشتیانی)، برگزیدگان شیوه نامه تسهیلات جذب دانش آموختگان برتر دانشگاهی در مؤسسه‌های علمی (طرح شهید شهریاری)، برگزیدگان سطح ۱ و ۲ شیوه نامه شناسایی و پشتیبانی از اختراع‌های برگزیده (طرح شهید فخری‌زاده) و برگزیدگان شیوه نامه بهره‌مندی دانش آموختگان برتر دانشگاهی از تسهیلات دوره پسادکتری (طرح شهید چمران) مشمولان استفاده این تسهیلات هستند.

همچنین متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند. هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت / خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.

افراد حائز شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات درخواست خود را از طریق سامانه سینا به نشانی https://sina.bmn.ir/ ارسال کنند.

ضروری است، متقاضیان استفاده از هر یک از تسهیلات مسکن، پیش از ارائه درخواست، بررسی‌های لازم را انجام دهند و ضمن اطلاع کافی از شرایط و جزئیات وام، برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنند و یا با شماره ۰۹۶۰۱ تماس بگیرند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا