اخبار سایت

اقدام ویژه آمریکا برای محافظت از سیستم‌های آبی در برابر حملات سایبری


آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) اعلام کرده که در حال تشکیل یک «گروه ویژه امنیت سایبری بخش آب» است تا روش‌هایی برای مقابله با تهدیدات آبی، طراحی کند.
به گزارش ایتنا EPA در توضیح ماموریت خود بیان کرده: «علاوه بر در نظر گرفتن آسیب‌پذیری‌های رایج سیستم‌های آبی در برابر حملات سایبری، این کارگروه در مذاکرات خود به دنبال ایجاد محصولات مشترک موجود است.»

به گزارش ایتنا، مایکل ریگان، مدیر سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، در نامه‌ای به تمام فرمانداران ایالات متحده، بر لزوم ایمن کردن سیستم‌های آب و فاضلاب  در برابر حملات سایبری که می‌توانند دسترسی به آب آشامیدنی سالم و تمیز را مختل کنند، تاکید کرده‌اند.
به گفته این دو مقام مسئول، سیستم‌های آب آشامیدنی و فاضلاب هدف جذابی برای حملات سایبری هستند، زیرا با وجود آنکه زیرساخت‌هایی حیاتی برای  زندگی شهروندانند، اما اغلب فاقد منابع و ظرفیت فنی برای اتخاذ شیوه‌های امنیتی سایبری دقیق هستند.
 

حملات سایبری به سیستم های آبی

آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده اخیرا با انتشار اطلاعاتی از نهادهای زیرساختی مهم خواسته که با اجرای اصول طراحی جانبی ایمن، ثبت گزارش قوی، و حفاظت از زنجیره تامین، در برابر خطرات ناشی از حملات سایبری به دفاع موثر بپردازند.
این آژانس صریحا به حملات یک گروه هکری با نام Volt Typhoon مرتبط با چین که ارتباطات، انرژی، حمل و نقل و سیستم‌های آب و فاضلاب را در بخش‌هایی از ایالات متحده و گوام برای پنج سال هدف قرار داده‌اند اشاره کرده و خواستار اقدام در مقابل “خطر فوری ناشی از ولت تایفون” شده است.
این سازمان ضمنا هشدار داده که گروه ولت تایفون از قبل به شبکه‌های زیرساختی حیاتی ایالات متحده نفوذ کرده تا در صورت افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی و یا درگیری نظامی با ایالات متحده و متحدانش، اختلال یا تخریب سرویس‌های حیاتی را امکان‌پذیر کند.

همچنین شرکت امنیت سایبری SentinelOne نیز در گزارشی که ماه گذشته منتشر شد، فاش کرد که چگونه چین یک استراتژی رسانه‌ای تهاجمی را در مورد عملیات هک ایالات متحده برای بیش از دو سال راه‌اندازی کرده است.

گفتنی است آژانس امنیتی آمریکا علاوه بر چین، ادعا کرده یک گروه هکری ایرانی به نام Cyber Av3ngers نیز در این حملات دست دارند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا