فناوری اطلاعات

اختصاص چند صندوق با سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی برای شرکتهای خلاق



به گزارش خبرنگار مهر، روح اله دهقانی فیروزآبادی امروز در دورهمی شرکتهای خلاق با بیان اینکه در صدد هستیم بعد از خروج از موقعیت کار دولتی به حوزه راه اندازی شرکتهای خلاق ورود کنیم، گفت: این حوزه از علاقه‌مندی های شخصی من است.

وی با بیان اینکه در ایران حوزه صنایع خلاق اقدامات زیرساختی مهمی اجرایی شده است خاطرنشان کرد: تنها ستاد توسعه فناوری نرم و فرهنگی است که از میان ستادهای ۱۹ گانه معاونت علمی دارای یک اداره کل است.

معاون علمی عنوان کرد: تلاش کردیم که در قانون برنامه هفتم توسعه، شرکت‌های خلاق مشمول تمام مزایای قانون سال ۱۳۸۹ شوند.

دهقانی با تأکید محتوا، شبکه‌های مجازی را برجسته می‌کند، خاطرنشان کرد: اقتصاد های بزرگ دنیا مانند ژاپن ۱۰ درصد GDP خود را به صنایع خلاق اختصاص داده درحالی که در ایران کمتر از سه درصد GDP در نظر گرفته شده است. صنایع خلاق می‌توانند به دلیل ارتباط مستقیم و نزدیک با مردم، زود بازده بودن، سرمایه‌گذاری کم و اشتغالزایی بالا به سرعت رشد کنند.

دهقانی نعنوان کرد: اینکه معاونت به حوزه صنایع خلاق و اقتصاد خلاق ورود کرده در حالی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد، موازی کاری با این نهادها نیست اما از آنجایی که این معاونت متولی توسعه نوآوری است هر فعالیتی که به نوآوری و فناوری منجر شود، معاونت پای کار است.

وی با بیان اینکه چند صندوق را برای خانه‌های خلاق درنظر گرفته‌ایم که ارزش آن نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: شرکت دانش‌بنیان و شرکتی که خلاقیت فرهنگی داشته باشد جزو شرکت‌های صنایع خلاق است؛ خانه‌های خلاق جایی است که در آن به صورت موضوع محور فعالیت می شود.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا