دانش و علم

بیست و چهارمین کنگره دانشجویان علوم پزشکی مهرماه برگزار می شود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، نشست هماهنگی بیست و چهارمین کنگره سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور با حضور دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس کنگره و رئیس دانشگاه بقیه الله، دکتر عباسعلی ایمانی فولادی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه بقیه الله، دکتر نیما رضایی دبیر کمیته کشوری تحقیقات دانشجویی و جمعی از دبیران کنگره برگزار شد.

پناهی با تاکید بر اینکه ایجاد فضای نشاط دانشجویی از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار داشت: این کنگره رویدادی برای دانشجویان و با مشارکت دانشجویان برگزار می‌شود. باید از توان و انرژی آنها استفاده شود و فقط زیرساخت‌ها و ملزومات از جانب معاونت و دانشگاه تامین و مهیا خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه باید از تجربیات بیست و چهار دوره قبل استفاده شود، عنوان کرد: انتظار می‌رود روند برگزاری کنگره تحقیقات و فناوری دانشجویی با این سابقه طولانی صعودی باشد و هر سال بهتر و همه جانبه‌تر از دوره‌های پیشین برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر موضوعات فرهنگی باید به محتوا نیز توجه ویژه‌ای شود؛ اظهار داشت: ثابت شده است زمانی انتقال محتوا با موفقیت‌ صورت می‌پذیرد که محتوا به خصوص موضوعات تخصصی در کنار مسائل فرهنگی مطرح شود. ضمن اینکه ماهیت کنگره و مشارکت و حضور دانشجویان مزید بر علت است که موضوعات روز علم و دانش علوم پزشکی در این کنگره مطرح شود.

دکتر پناهی با بیان اینکه فرصت خوبی است زمینه برای ارتباط دانشگاه و صنعت و آشنایی دانشجویان و محققان با شرکت‌های دانش بنیان نیز فراهم شود، عنوان کرد: برگزاری تورهای بازدید از شرکت‌های دانش بنیان، تولیدکنندگان واکسن، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد سلامت و غیره همه از جمله برنامه‌های جانبی کنگره امسال خواهد بود.

بیست و چهارمین کنگره سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور ۱۱ تا ۱۴ مهر ماه در محل برج میلاد با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار خواهد شد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا