اخبار سایت

آموزش: ترفندی جالب برای افزایش عمر باتری گوشی‌های اندرویدی




اگر شما نگران خالی شدن شارژ باتری خود هستید، از این مساله اطمینان پیدا کنید که این ترفند ساده اندرویدی چگونه کار می‌کند.

طبق اعلام گوگل، تلفن هوشمند اندرویدی شما می‌تواند با یک ترفند هوشمندانه قفل «شارژ اضافی» را باز کند. این ترفند «Android Battery Saver» (بهینه‌سازی باتری) نامیده می‌شود و میزان انرژی مصرفی گوشی شما را محدود می‌کند. این ترفند می‌تواند زمانی که شارژ باتری شما رو به اتمام است، زمان اضافی حیاتی به شما بدهد.

گوگل در این باره توضیح داد: «می‌توانید «بهینه سازی آندروید» (Android Battery Saver) را طوری تنظیم کنید که وقتی شارژ باتری گوشی شما کم می‌شود، به‌طور خودکار روشن شود. همچنین می‌توانید آن را در هر زمانی که تمایل داشته باشد، روشن کنید.»

برای روشن یا خاموش کردن آن، انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید و روی نماد باتری با نماد مثبت ضربه بزنید. با این حال، تنظیم آن برای روشن شدن خودکار بسیار مفیدتر است. می‌توانید این کار را با رفتن به تنظیمات > باتری > صرفه جویی در باتری (بهینه ساز باتری) > تنظیم برنامه، انجام دهید. بدون تنظیم برنامه به این معنی است که باید گزینه «بهینه ساز » را به صورت دستی روشن کنید. پیش از تمام شدن شارژ باتری شما قبل از «شارژ معمول بعدی»، بر اساس تنظیماتی که شما انجام داده‌اید،گزینه بهینه ساز باتری روشن می‌شود.

در نهایت می توانید آن را بر اساس درصد تنظیم کنید، که در درصد مشخصی شروع به  شارژ کردن باتری می‌کند. در حین شارژ شدن گوشی، بهینه‌ساز باتری خاموش می‌شود. همچنین می‌توانید زمانی که باتری گوشی شما به ۹۰ درصد رسید آن را خاموش کنید.

بهینه‌سازی باتری تغییرات زیادی ایجاد می‌کند، از جمله:

• برنامه‌ها فقط زمانی محتوا را تازه می‌کنند که باز باشند

• وقتی صفحه نمایش خاموش است، خدمات نشان دادن مکان (Location services) متوقف می‌شود

• برنامه‌ها در پس زمینه اجرا نمی‌شوند

• تلفن به «Hey Google» گوش نمی‌دهد

• تم تیره فعال می‌شود

• ممکن است اعلان‌ها به تعویق بیفتد

عملکرد برخی از ویژگی‌های دیگر ممکن است به‌عنوان بخشی از «بهینه‌سازی باتری» کاهش یابند یا غیرفعال شوند. برخی از تلفن‌های پیکسل گوگل نیز دارای حالت خاصی به نام Extreme Battery Saver هستند. می توانید این تنظیم را در Battery > Battery Saver > Extreme Battery Saver پیدا کنید.

منبع: همشهری آنلاین

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا