فناوری های نوین

جوراب‌های هوشمند اضطراب بیماران را ردیابی می‌کند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، جوراب‌های مذکور پزشکی هستند و می‌توانند اضطراب را در افراد مبتلا به اتیسم و فراموشی ردیابی کنند. «اسمارت ساکس» به خصوص برای استفاده در خانه سالمندان یا خانه خود فرد ابداع شده که افراد به طور ۲۴ ساعته مراقبت نمی شوند.

جاکویی آرنولد یکی از مدیران میلیباتیکس در این باره می گوید: به نظر می رسد اسمارت ساکس مناسب‌ترین نوع فناوری پوشیدنی هوشمند باشد زیرا قابلیت تحمل بالایی دارد و درباره آن تابوهای کمتری در مقایسه با مچ‌بند یا دیگر دستگاه های هوشمند پوشیدنی وجود دارد.

اکنون اسمارت ساکس در یک خانه سالمندان در جنوب غرب انگلیس آزمایش می شود.

جوراب‌های مذکور مجهز به حسگرهایی خاص و به یک اپ روی دستگاه موبایل متصل هستند. این حسگرها اطلاعات فیزیولوژیکی را از مچ پای کاربر جمع آوری و به اپ ارسال می‌کنند. چنین داده‌هایی به پلتفرم ابر منتقل می‌شود و در آنجا الگوریتم‌های ماشین یادگیری اطلاعات را پردازش می‌کنند.

در مرحله بعد الگوریتم‌های پیچیده که حق امتیاز آنها هنوز ثبت نشده، احتمال آنکه کاربر جوراب دچار اضطراب باشد را بررسی می‌کنند. هنگامیکه نرم افزار هوش مصنوعی هرگونه ناهنجاری را رصد کند، از طریق اپ هشدار می‌فرستد. تیم مراقبتی می‌توانند دخالت کنند و گام‌های لازم را اتخاذ کنند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا