فناوری های نوین

پرتاب ماهواره چینی برای فتح ماه موفقیت آمیز بود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، چین ماهواره Queqiao-۲ را همراه دو ماهواره مینیاتوری کوچک تیاندو۱ و تیاندو ۲ در ۲۰ مارس سال جاری میلادی به مدار زمین فرستاده است. شیونگ لیانگ محقق و توسعه دهنده Queqiao-۲ این ماهواره را سوییچ اصلی کل مرحله چهارم ماموریت های چین به ماه توصیف کرده است.

او در این باره گفت: هر زمان که سوییچ اصلی روشن شود، تمام ارتباطات آغاز خواهد شد.

Queqiao-۲ دورماه مدار می زند و سیگنال را به فضاپیمای ماموریت چانگ ۶ منتقل و از آن دریافت می کند. پیش بینی می شود این فضاپیما در ماه می سال جاری میلادی به فضا پرتاب شود. کاوشگر مذکور نمونه هایی از یک دریاچه باستانی در ماه را جمع آوری کند که در قسمت تاریک ماه است. به همین منوال از ماهواره گفته شده به عنوان پلتفرم انتقال سیگنال برای ماموریت چانگ ۷ در ۲۰۲۶ و چانگ ۸ در ۲۰۲۸ میلادی استفاده خواهد شد.

قابلیت و عملکردهای Queqiao-۲ با الزامات ماموریت های مذکور هماهنگ است و می تواند سرویس های رله مخابراتی برای پروژه های اکتشاف ماه چین و کشورهای دیگر را در آینده فراهم کند.

Queqiao-۲ در دوم آوریل سال جاری میلادی پس از اصلاح مسیر، وارد مدار بیضوی شکل مورد نظر شد. ماهواره به طور موفقیت آمیز با چانگ ۴ و همچنین کاوشگر چانگ ۶ ارتباط برقرار کرد که روی ماه قرار دارند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا