فناوری های نوین

حمله ربات تسلا به یک کارگر فاش شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، ۲ کارمند شاهد این رویداد وحشتناک بودند که طی آن همکارشان مورد حمله رباتی قرار گرفت که برای برداشتن و انتقال قطعات آلومینیومی تازه ریخته گری شده خودروها به کار می رفت.

این ابزار مردی را که مشغول تنظیم نرم افزار دو ربات غیرفعال تسلا در همان نزدیکی بود را در جای خود میخکوب و سپس پنجه های فلزی خود را در پشت و بازوهای وی فرو کرد. در نتیجه این رویداد هولناک ردی از خون در کف کارخانه به جا ماند.

حادثه مذکور که منجر به زخم های باز در دست چپ کارمند تسلا شده بود، در یک گزارش مربوط جراحات محل کار در ۲۰۲۱ فاش شد که توسط رگولاتورهای فدرال تنظیم شده بود. هرچند جراحت مهندس تسلا به حدی نبود که وی نیازمند مرخصی از کار باشد اما براساس قانون، تسلا وظیفه دارد چنین رویدادهایی را به مقامات گزارش دهد.

این درحالی است که یکی از وکلای نماینده کارگران کارخانه گیگا تسلا در تگزاس با توجه به گفتگو با کارمندان آنجا معتقد است برخی جراحت هایی که در این محل روی داده گزارش نشده است.

به گفته این وکیل یکی از موارد گزارش نشده مربوط به فوت کارگر ساختمانی در ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی است که در امر ساخت کارخانه شرکت داشت.

هرچند در ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ میلادی تسلا هیچ جراحت مرتبط با ربات دیگری را در کارخانه تگزاس به رگولاتورها گزارش نکرده، اما این حادثه پس از سال ها ابراز نگرانی درباره ریسک های استفاده از ربات های خودکار در کارخانه ها فاش شده است.

از سوی دیگر اطلاعات نشان می دهد در سال ۲۰۲۲ میلادی از هر ۲۱ کارگر کارخانه گیگا تگزاس، یک نفر حین انجام فعالیت شغلی مجروح شده است.

اکنون گزارش ها درباره افزایش جراحت های مرتبط به ربات ها در انبارهای آمازون، خودروهای خودران و غیره، همگی سوالاتی را درباره یکپارچه سازی سریع این فناوری جدید در محل کار مطرح کرده اند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا