اخبار سایت

ايتنا – خدمات پزشکی در منزل


—————- رپرتاژ آگهی —————–

یکی از نیاز های لازم برای هر خانواده دسترسی در هر ساعت از شبانه روز به خدمات پزشکی در منزل است؛ زیرا گاهی اوقات بنا به دلایلی نظیر ترافیک عدم امکان جابه جایی بیمار یا سالمند، روزها و ساعات تعطیل مراکز درمانی استفاده از خدمات پزشکی در منزل چند برابر می شود.
ارائه خدمات پزشکی در منزل برای بیمار در سالهای گذشته هم بوده است وقتی فردی درد داشته و دچار بیماری میشده طبیب یا حکیم را برای مداوای فرد بیمار به منزل می آوردند و این اتفاق جدیدی نیست که خدمات پزشکی در منزل ارائه شود و در برخی مواقع بسیار ضروری است. در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی مزایا و خدمات پزشکی در منزل بپردازیم.
 

در چه شرایطی خدمات پزشکی در منزل نیاز است؟

در دنیای کنونی زمانی که بیماری هایی شیوع گسترده ای پیدا میکنند مانند کرونا خدمات پزشکی در منزل بسیار احساس می شود یا مواقعی که بیمار راضی  به رفتن بیمارستان و بستری نمی شود یا شلوغی های ترافیک شهری حال بد بیمار را بدتر میکند خدمات پزشکی در منزل از درد و رنج بیمار بسیار کم میکند.
همچنین در مواقعی که افراد بیماری های خاصی ندارند برای بررسی علائم ،انجام ازمایشات و روتین های پزشکی نیز استفاده از خدمات پزشکی در منزل لازم و مورد نیاز می باشد.
 

مزایای دریافت خدمات پزشکی در منزل

خدمات پزشکی در منزل علاوه بر در دسترس بودن به صورت شبانه روزی و 24 ساعته ، دریافت خدمات در کمترین زمان ممکن و مشاوره رایگان برای بیمار که مهم ترین مزایای استفاده از خدمات پزشکی در منزل است مزایای دیگری دارد که در این قسمت برای شما توضیح میدهیم.
 

کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری های عفونی

با دریافت خدمات پزشکی در منزل فرد بیمار مجبور نیست زمان طولانی را در بین بیماری های ناشناخته یا عفونی در معرض خطر باشد.
 

محیط راحت برای درمان

فرد بیمار در محیط منزل بدور از شلوغی های بیمارستان و مطب و در آسایش می تواند به درمان خود بپردازد و حتی با دوستان و اشنایان در ارتباط باشد این عامل برای روحیه بیمار حتی در تسریع روند درمان او تاثیر دارد.
 

 

هزینه ها کاهش می یابد

با دریافت خدمات پزشکی در منزل هزینه های مازادی که برای رفت و آمد و بستری و بیمارستان صرف میشد حذف می شود و هزینه های بیمار کاهش می یابد.
 

روند سریع بهبود بیمار

به دلیل مسئولیت های پرستار برای مراقبت از بیمارهای بسیار دقت و توجه به بیمار بسیار کم است و مراقبت از بیمار کیفیت خوبی را برای درمان فرد ندارد اما ارائه خدمات پزشکی در منزل به خاطر منحصر به فرد بودن از کیفیت عالی برای مراقبت برخوردار است و روند درمان فرد بیمار را سرعت می بخشد.
 

در چه مواردی نیاز به خدمات پزشکی در منزل داریم ؟

خدمات پزشکی در منزل شامل ارائه خدمت به طیف وسیعی از بیماران در منزل می باشد  که برخی از خدمات پزشکی در منزل را برای شما عنوان میکنیم.
   – نگهداری و خدمات شبانه روزی
   – فیزیوتراپی در منزل
   – مدیریت رفع درد
   – اکو قلب
   – نوار مغز
   – صدور گواهی فوت در منزل
   – اسپیرومتری ریه
   – پلی سومنوگرام یا تست خواب
   – انما یا تنقیه در منزل
   – بخیه زدن
   – لوله گذاری بینی معده ای یا نصب NGT
   – حجامت
   – پیشگیری از چرک و عفونت
   – نصب دستگاه های پزشکی
   – تزریقات
   – پانسمان
   – رادیولوژی
   – ویزیت پزشک عمومی و تخصصی
 
 

وظایف پزشک در منزل

خدماتی که یک پزشک در منزل ارائه می دهد در مراحلی انجام می گیرد که در اینجا این مراحل را برای شما توضیح می دهیم.
   – در قدم اول پزشک با معاینه بالینی به تشخیص پزشکی می پردازد و مواردی مانند علائم حیاتی ، هوشیاری، فشارخون، درجه حرارت و نبض  و تنفس را بررسی و علائم بیماری را مدیریت میکند.
   – برنامه درمانی کوتاه مدت و بلند مدت برای بیمار تهیه میکند
   – تجویز دارو و تجهیزات و ملزومات برای بیمار یعنی  در صورت نیاز به خدماتی مانند سونوگرافی یا آزمایش در منزل هماهنگی انجام می دهد تا در اولین فرصت خدمات ارائه شود.
   – در ویزیت های بعدی ارزیابی مجدد از درمان و علائم بیماری انجام می دهد.
   – مدارک پزشکی را در پرونده بیمار ثبت میکند.
   – با سایر اعضا تیم پزشکی مانند خدمات پرستار در منزل برای درمان هماهنگی میکند.
 

صرفه جویی در وقت و هزینه با خدمات پزشکی در منزل

زمانی که بحران یا اتفاقی رخ میدهد رفتن به مطب پزشک یا بیمارستان بسیار وقت میگیرد اما با استفاده از خدمات پزشکی در منزل به راحتی می توانید با تماس به پزشک  و دریافت مشاوره بحران را مدیریت کنید و پزشک با شرح اولیه از بیمار از وضعیت او آگاه می شود و در اولین فرصت خود را به بیمار میرساند.
هزینه ارائه خدمات پزشکی در منزل هر مقدار هم باشد نسبت به زمانی که برای رفتن و منتظر ماندن و ویزیت شدن گذاشته می شود مقرون به صرفه تر خواهد بود.
 

آیا ویزیت پزشک در منزل شامل بیمه می شود؟

شرکت های بیمه سیاست های مختلفی برای پرداخت هزینه های درمان دارند برای اطلاع از شرایط پرداخت هزینه پزشک در منزل باید با شرکت بیمه خود تماس بگیرید و اگر این خدمات یا هزینه پزشک در منزل را تحت پوشش قرار میدهند با دریافت قبضی که برای شما صادر می شود می توانید مقداری از هزینه های خدمات پزشک در منزل را از بیمه دریافت کنید.
 

 
 
سخن آخر
خدمات پزشکی در منزل برای افرادی که شرایط جابه جایی برای رفتن به مرکز درمانی ندارند یا سیستم ایمنی پایینی برا رفتن به مراکز الوده درمانی دارند ایده بسیار مناسبی است و می توان برای این افراد و افرادی که با عارضه های شدید و بیماری بلند مدت نیاز به درمان دارند شرایط و امکانات را برای درمان در منزل ممکن ساخت.
در دنیای امروز که زندگی ها مشغله های بسیاری دارند افراد به دنبال راهی برای زندگی با رفاه و اسایش بیشتری هستند زمانی که حتی فرد برای یک ویزیت ساده شاید ساعت ها به انتظار بنشیند و زمان خود را هدر میدهد در حالی که می تواند با کمترین زمان خدمات پزشک را در منزل دریافت کند و به دنبال آرامشی که به دنبال آن هستند برسند.
شما هم می توانید در صورت نیاز به خدمات پزشکی در منزل با اتلاف کمترین زمان ممکن در مراکز درمان با آرین طب بهترین پزشکان را برای خدمات در اختیار بگیرید.

برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان مرکز مشاوره و ارائه خدمات پزشکی در منزل در سایت آرین طب با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
   – 09121153344
   – 9-09120446305
 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا