فناوری های نوین

رویداد ملی فناوری سلامت در فرآوری مواد غذایی برگزار می شود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر سید امیر مرتضویان در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که در دانشکده تغذیه و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور برگزار شد، ضمن معرفی انستیتو و دانشکده، کسب عنوان مرکز پژوهشی برتر با ۸ طرح اثرگذار مورد تایید وزارت بهداشت و دریافت جایزه دانشکده برتر در بیست و سومین جشنواره ابوریحان را از جمله افتخارات پژوهشی این مرکز دانست.

وی از رونمایی چند طرح ملی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ۵ طرح ۱ درصد از سوی وزارت بهداشت به این مرکز اختصاص یافته است.

رئیس انستیتو و دانشکده تغذیه و صنایع غذایی کشور با اشاره به رشد قابل توجه تولید مقالات علمی انستیتو و دانشکده نسبت به سال گذشته، از افزایش ضریب اثربخشی یکی از مجلات انستیتو به ۱.۴ خبر داد.

وی تاکید کرد: علاوه بر عضویت انستیتو در شوراهایی مانند شورای عتف وزارت علوم، شوراهای متعدد وزارت بهداشت، و سازمان ملی استاندارد، دارای تفاهم نامه های متعدد با پژوهشکده غدد دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی، پژوهشکده گوارش دانشگاه، مرکز تحقیقات سرطان، دانشکده طب ایرانی دانشگاه در حوزه فناوری و دفتر سلامت محیط است.

مرتضویان عنوان کرد: جلسات مکرری در راستای توسعه ارتباط با صنعت و راه اندازی مدل کسب و کار رویالتی برگزار شده است.

وی با اشاره به تولید انواع ساندویچ کلاب‌های سالم به عنوان اولین همکاری در تولید صنعتی مشترک میان رشته های تغذیه و صنایع غذایی، تصریح کرد: تولید میان وعده های سالم برای کودکان، ورزشکاران و زنان باردار و شیرده و مکمل‌های پروبیوتیک ویژه بیماران MS، پارکینسون و آلزایمر با همکاری مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب عملکردی و انجمن علمی پروبیوتیک از جمله فرآورده های غذایی سلامت محور توسط انستیتو به شمار می آید.

رئیس انستیتو و دانشکده تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: برگزاری کارگاه های فناوری ویژه دانشجویان از دیگر اقدامات مرکز در حوزه فناوری است و رویداد ملی فناوری سلامت در فرآوری مواد غذایی پاییز سال جاری توسط انستیتو برگزار خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت های بین المللی مرکز ، به راه اندازی سایت انگلیسی و تولید محتوای انگلیسی به منظور جذب دانشجو، برگزاری جلسات با unicef، سازمان جهانی بهداشت و unesco اشاره کرد در این راستا برنامه استانداردسازی و ترویج غذاهای بومی ایران و تدوین اطلس غذاهای بومی ایران از سوی یونسکو به عنوان ماموریت به انستیتو واگذار شده است.

به گفته وی، جلساتی نیز با سازمان صدا و سیما به منظور ساخت برنامه آموزش همگانی تغذیه و غذای سالم برگزار شده است که به زودی اجرا خواهد شد.

افزودن رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی ارشد و تاسیس آزمایشگاه تحصیلات تکمیلی میکروب شناسی و تخمیر مواد غذایی از دیگر اقدامات آموزشی و برگزاری رویدادهای دانشجویی و فرهنگی از اقدامات فرهنگی دانشکده تغذیه بود که مرتضویان به آن اشاره کرد.

رئیس انستیتو و دانشکده تغذیه و صنایع غذایی کشور از بازسازی و توسعه خدمت رسانی کلینیک تغذیه به منظور ارایه مشاوره تغذیه و رژیم درمانی به عموم مردم و خانواده دانشگاه و به زودی در سایر سازمان ها نیز خبر داد و گفت: در حال راه اندازی کلینیک مجازی انستیتو تغذیه کشور با همکاری دانشگاه هوشمند نیز هستیم.

وی ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص بهسازی و نوسازی فضای فیزیکی و تجهیزاتی مرکز، به سایر برنامه‌های آموزشی، فناورانه، فرهنگی و توسعه منابع این مرکز در آینده اشاره کرد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا